onsdag 14 december 2011

Saffransbulle & Bra dag!





Idag har jag bakat saffransbullar med vanilj!
Oj så goda dom blev, dessa kommer jag definitivt göra igen!
Just denna kanske inte blev världens snyggaste hihi, men mina snurror jäste massor så dom liksom pöste ut! =)

Har även hunnit med en massa andra bra-saker idag:

 *Fått upp fågelbordet till pippifåglarna!
 *Tvättat kuddar o plädar!
 *Dammsugit dynorna + kuddarna, bakom/under och i soffan! = Välbehövligt!
 *Torkat av alla köksluckor o handtag!
 * Torkat ur kylskåpet!

Min R stretar på med våra nya fönsterbrädor...
Oj så skönt att det bara är dom kvar sen är det klart!

Nu ska jag ta den där bullen o teet o kolla på Arga snickaren!


Ha en fin kväll!


Kram Liza

13 kommentarer:

Vita villan på höjden sa...

Men Oj vad flitig du har varit idag :)
Bullarna ser himla goda ut, njut av din bulle och teet, det är du värd :)
Kram
Sara

Vardaxlyx sa...

Oj va mycket du har hunnit med hihi! Du är värd din bulle!
Kramkram

Unknown sa...

Vilken flitig myra du varit idag, fast det tror jag du är mest hela tiden :).
Känner mig faktiskt ganska nöjd med dagen själv, har bla trillat och stekt köttbullar på 2kg färs.
Ha de gott vännen, kram Ing-Britt

Therese sa...

Du är väl värd den där bullen efter en sådan effektiv dag <3 Å kanske lägger du ut receptet? Bullen ser ljuvlig ut... KRAM

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Du har jobbat hårt du Liza..du är verkligen värd en skön stund i soffan nu:-)

Kram Susanne

Therese sa...

Önskar dig en fin dag, här väntar jobb, jobb och jobb... längtar verkligen till helgen nu! KRAMIS

Malins Lantliv sa...

Hej Liza!
Vad duktig du är ..här har jag slagit in julklappar för glatta livet...måste se om vi kan träffas innan jul..har ju en julklapp till dig..

kram Malin

Mia sa...

Åh det är ju bara för skönt att få en massa grejer gjorda, man känner sig nöjd på kvällen då =0)
Jag är nog konstig, men jag kan inte med saffran =/ känns som om jag är den enda i världen som inte käkar lussebullar... konstigt hihi.
Hoppas du har en fin dag.
kram Mia

emmashem sa...

Så gott! Vilken fin gran du har:)
Ha det bra!
Kram Emma

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Underbart med lussekatter!! prio 1 i adventstiden c",)
Skoj o få undan saker man tänkt sig, mkt härligare o slappa av efteråt, klem Anna

Sallys hus sa...

Åå det lät gott!
Jag tycker bullen ser både fin o god ut...jag ahr aldrig lyckats göra sånna där konstfulla snurror...
Men duuu vilken gran!!
Wooow...som en disney...;)
kram o ha en mysig fredag!
Katarina

Anna sa...

Mmmmm, så smarrigt!! Jag ska imorgon göra mina berömda saffransbiscotti, oxå en riktig höjdare =)
Själv har jag nyttjar Rut till att putsa fönster här idag, men imorgon ska jag se till att fixa resten av huset djälv - det BEHÖVS ;-)
God Natt!
Kram Anna

Annika Christensen sa...

Vilken läcker lussebulle! Ser så himla god ut. Vad fint du har det.
Ha det gott
Annika