lördag 17 december 2011

Ikea & Trött......




Nyss hemkomna från Ikea i Kalmar!
En garderob o en gästsäng rikare!
Plus en kasse med lite gott o blandat i som alltid.... =)

Köpte ett rött doftljus i glas som heter Norreskog, doftar helt ljuvligt!
Va en liten bild av en vit blomma på etiketten men jag kan inte placera vad det doftar...

Galet mycket folk på Ikea idag, mitt i all shopping blev vi hungriga o gick o åt på restaurangen, där serverades julbord = massa folk!!

Sprang även in på Bauhaus ett ögonblick o hittade precis samma elementskydd som vi köpte till sovrummet fast billigare, därför passade vi på o köpte 2 till finrummet oxå!

Tjejkvällen igår va super!
Jag serverade potatisgratäng, fläskfilé, sallad o varm baguette!
Till efterrätt hade jag gjort saffranskladdkaka med vit choklad o vispad grädde!
Mycket babbel o många skratt blev det!!
Vännerna drog sig hemåt strax efter tolv o sen va jag uppe en stund till o plockade undan, idag är jag trött o seg.. har en liten lätt förkylning på gång oxå...
Fick en så fin liten blomma av finaste vännen min, ska fota o visa!

Nu har vi burit in alla kartonger + sängen o ska landa i soffan!


Ha en fin kväll!


Kram Liza

6 kommentarer:

Mia sa...

Låter som härliga dagar... jag ska ut och handla julmat osv till veckan, nästan så man gruvar sig för folk brukar vara som galna veckan före jul... men det går nog det med hihi.
Hoppas förkylningen springer bort snabbt.
trevlig kväll.
Kram Mia

Unknown sa...

Hejsan Liza!
Åh kanske man skulle kolla där efter elementskydd till vårt hem.
Kul att din tjejkväll blev lyckad, kram Ing-Britt

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Förstår att du är trött efter en dag på Ikea..:( men det är mysigt ändå:)
Kul med lite vänner på besök:)

Ha en skön kväll
Kramkram Susanne

Ljusa vardag sa...

Jag kan verkligen tänka mig att det var fullt med folk på ikea! Ååå det är såå gott med saffranskladdkaka, jag hade själv ett recept på min blogg förra månaden om hur man gör en sådan. de är ju sååå goda. Ha det bäst. Kram Anna

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Du kanske har somnat i soffan vid den här tiden?! ;) Låter som att du hade en helt underbar tjejkväll i går och då är det helt okej att vara lite lagom trött dagen efter, hihi.
Önskar dig en fin lördagkväll.

Kram kram

Therese sa...

Antar att du är super trött och kanske sussar nu, en dag på ikea brukar ta på krafterna *ler* Tur att ni hittade likadana fast billigare elementskydd. toppen! Önskar dig en fin fjärde advent vännen <3 KRAM