måndag 12 december 2011

Granen...




Granen står så grön o grann i stugan! =)

Ja nu är den på plats!
Blev så mysigt med julgran i finrummet, första året den står där inne!
Stor va den o hög, ser ju så liten ut där ute hihi....
Som vanligt har jag sågat ner den, släpat hem den, fixat på foten, kånkat in den, satt i slingan o klätt den helt själv!

Jag är väldigt kräsen när det kommer till julgran....
Måste vara stor, fin o TÄT!!!
Denna tittade jag ut redan i höstas nån gång...

Nu växte sig julkänslan liiite större minsann!
Tror jag ska ta kvällsteet i finrummet o njuta av granen nu!


Trevlig kväll!


Kram Liza

15 kommentarer:

Rosor och ruiner sa...

Vilken fin gran, precis en sån form som jag också gillar, stor och bred o tät! Men jag köper ju mina så man får ju ta lite vad som finns...

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhhh så mysigt..:)
Ja det tycker jag att du ska göra, sitt där inne och njut ikväll!

Må så gott
Kraam Susanne

Unknown sa...

Klart du ska njuta Liza, den granen var en av de vackraste jag sett. Kalle anka gran i rätt anda.
Åh vad jag önskar att jag finge tag på en såå fin gran. Sitter baske mig inte en enda gren fel, du lurar oss inte nu och har gått och köpt en naturtrogen konstgran ;) hihi...
Ha de gott vännen, kram Ing-Britt

Vita villan på höjden sa...

Så mysigt det blev. Blir lite mer julkänsla med granen inne. Även om det inte finns ngn snö eller Ni har fått lite?
Vad duktig du är som fixar med en så stor gran själv :)
Kram
Sara

Levindas Värld sa...

Åååh va mysigt och så fin gran du fått tag på!!! Åh vad jag längtar efter att få klä en gran här hemma också :-) Har inte hittat den jag vill ha än men tror jag sett ut en fin på Blomsterlandet så ska dit i veckan och förhoppningsvis få hem "min" gran :-)

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ååh så vacker! Den ser verkligen fin och tät ut:)
Förstår att du vill ta teet därinne och njuta riktigt ordentligt!!
Stor Kram Annelie ♥

Vardaxlyx sa...

Va mysigt! Jag har haft min uppe sedan 1 advent för jag gillar stämmningen och ljuset. Massa luciakramar till dig!

Therese sa...

Du har en uuuuuunderbar gran vännen <3 Förstår att du njuter av den *ler* Bra jobbat! Och en fin Lucia till dig vännen!

Ps. Jag köpte släckaren på just Rusta. Ds.

Therese sa...

Ja, jag har sett andra barn göra så tidigare år. Luran har varit den som varit FÖRST i tåget och spexat tidigare, men i år så var det INTE bra, hon vägrade å var så ledsen. Så givet fick hon mysa i mitt knä istället. Men är nog som du skriver, mörkret och alla nya anhöriga som sitter där som verkar skrämmande... Kram till dig igen <3

Kamilla sa...

Vilken underbar gran du hittat! Helt perfekt ju. Våran kommer nog in imorgon tror jag. Kram

Sara och Mr T sa...

En precis sån där gran hade jag tänkt mig i år. Första året jag tänker ta in en gran (mot min sambos protester) och klä den i silverglitter och med röda kulor. Har till och med två ljusslingor som jag tänkt mig.

I tanken kommer granen att bli sååå fin! Precis som din! :D

Vita huset 28 sa...

Åhh så mysigt. Du är en envis kvinna du som kan själv hahaha :)

Ja våran gran står på altanen o ja hoppas jag kan ta in den ikväll.

Har ju fixat en fot till den idag men den är målad så jag väntar på att den ska torka först. Ja lite envis är väl jag också då :)

Kram Camilla

HOUSE of MANDY sa...

Åhh.. guu vad mysigt att granen är inne. Jaa den var väldigt fin och tät! :) Fint pyntad också.

Ha en fin luciadag,
Kram Amanda

Anna sa...

Såååå mysigt med julgranen inne redan! Jag hoppas hinna med det till helgen. Jag inhandlat en hel del nya julkulor i år av olika sort men samma stil, så det ska bli spännande. Mestadels i fattigmanssilver :-)
Ha en fin lucia!
Kram Anna

Anna sa...

Hej gumman


men duuuuu vilken helt ljuvlig gran du har skaffat dej, så fint =)
Jag har varit på smärtis idag och tankarna bara flyger runt.. Hoppas på en bättre morgondag =)

Kramar