fredag 30 december 2011

Hundvakt.....




Några dagar innan jul blev jag plötsligt o ofrivilligt hundvakt åt 2 busar som rymt hemifrån!!
Samma hundar som rymde hit i somras o jagade mina hönor som ni kanske minns....

Ringer till ägarna på alla nummer jag hittar men inget svar någonstans......
Sätter busarna i vår hundgård så jag vet var jag har dom, tack o lov inga hönor ute den här gången!
Efter flera timmar ringer telefonen o det är ägarna som förstått varför jag sökt dom....!
Bara det lilla problemet att dom befinner sig i ULLARED!!

Så busarna får snällt sitta i vår hundgård resten av dagen...........
Framåt kvällen då det började bli kyligt tog jag faktiskt in dom i vår lilla vardagshall för att dom skulle få värma sig lite....... ja jag kan nog kallas djurvän!!

När ägarinnan äntligen dyker upp för att hämta hem busarna räcker hon över den fina orkidén till mig som tack för att jag haft hundarna hela dagen!
Hon tyckte det va så skönt att veta att dom satt i vår hundgård o inte sprang runt på vägarna!
Till saken hör att min mamma körde över en lös hund här hemma i byn bara dagar innan detta!
Inget vidare att köra över någon annans husdjur.... =(





Nu när jag plockat bort allt rött får den fina orkidén pryda soffbordet i finrummet!



Ha en fin dag!


Kram Liza

13 kommentarer:

Villa Hvit sa...

Vad gulligt gjort av dig...och snällt av ägarinnan!! Hoppas hon tackade dig ordentligt...;)
Fint med rosa, nu efter jul!
Ha det gott!

Kramisar Anetthe

Ha en härlig nyårafton!

hemma hos lilla mej sa...

Bara så gulligt av dej .Vad gulligt av ägarinnan.Ha nu en mysig fredag.Kramar Rita ♥.

lotta sa...

Snällt av dig och kul med en uppskattande blomma!!! Gott Nytt år! Kram Lotta

HOUSE of MANDY sa...

Va snällt! :)

Gott Nytt År till dig! Ha det så trevligt imorgon.

Kram Amanda

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej vännen!

Så snällt av dig att ta hand om busarna;) tur att inte hönorna var ute!

Vill tacka dig för året som varit och önskar dig ett riktigt gott nytt år!!!

Kram Susanne

Mia sa...

Otroligt gulligt av dig, tänk om alla gjorde så ♥
Hoppas du har en fin kväll.
Kram Mia

Therese sa...

Vilken ljuvlig orkideé!!! Men den är du värd med tanke på vad dessa vovvar ställt till med tidigare... Är själv sugen på två vita till vardagsrummet, men då jag tar död på dem rätt omg så känns det som en syr investering... får se. Önskar dig ett fint avslut på året och ett gott nytt år!!! KRAM

dagdrömmar i vitt sa...

Heej vännen, det var läänge sedan. Jag får be om ursäkt;)
Å vad du är gullig som tog så bra hand om vovarna:)
Vad skönt med lite uppsakattning. En fin sådan med!!
Var det inget du ville de skulle ha med sig från Ullared, hihihi
Får önska dig ett riktigt gott nytt år!!<3
Krmakram<3nettan

Skogslyckan sa...

Tittar in för sista gången 2011 för att önska ett riktigt gott nytt år. Tack för ett fint bloggår, och för inspiration och vackra bilder. Vi ses 2012 som kommer att bli ett minst lika fint bloggår.
Nyårskramar Pia

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag som hundägare hade också varit såå tacksam för att du tagit hand om mina rymlingar!
Synd om hunden som blev överkörd och om din mamma såklart!!
Du är helt klart din vackra blomma:)
Stor Kram Annelie ♥

Källeboda lantliv sa...

Gott Nytt År ! önskar jag dig ...kram jeanette.kallebodalantliv

Anna sa...

Oj, det var mig en historia!!! :-)
Tur att allt slutade lyckligt ändå!

Ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig!
Kram Anna

Kamilla sa...

Ja den blomman var du verkligen värd! Gott nytt åt på dig! Kram