torsdag 8 december 2011

Linneskåpet!





Det var mitt blocketfyndade linneskåp som jag började måla på igen!
Jag köpte skåpet i februari o nu är det äntligen färdigt, det har krävts mååånga lager färg!
Nu står det i finrummet o målarrummet är tomt....!
Min silverbricka med lyktor fick genast flytta in hit o pryda nya skåpet!




Måste visa en före-bild oxå...
Så här såg det ut, mörk bets av nåt slag som envisades med att lysa igenom men skam den som ger sig!!!
Nu är det vitt o fint o jag älskar dom svängda benen o beslagen!
Sen är det ju alltid bra med massa förvaring!



Ha en fin dag!


Kram Liza

31 kommentarer:

Vit dröm sa...

Det blev ju toppen! Ha en bra dag! Kram Anna

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej!

Så snyggt!!!!!!!! Kan tro det var jobbigt att måla men helt värt besväret.

Kram Susanne

Villa Hvit sa...

Vilket underbart skåp du har! Jättefint blev det!!

Ha det gott!

Kramis Anetthe

Unknown sa...

Men så fint det blev och riktigt snyggt piffat.
Visst är det tråkigt när det ska hålla på och blöda igenom.
Önskar dig en bra dag, här skiner solen och den lilla snön vi fått glittrar såå vackert.
Kramar Ing-Britt

Emilias sa...

Åh vad fin den blev :)
Kraam

Mia sa...

Otroligt fint!!!
Kram Mia

Anna sa...

Vilket vackert skåp, ljuvligt!!! Har faktiskt fått ärva ett liknande från min sambos mormor. Det ska oxå målas vitt, sedan ska dottern få ha det i sitt rum och ha leksaker i. Har köpt nån fin burk från Grenn Gate (Wendy) till henne med att ha saker i i skåpet. Nån fin tofs ska oxå hänga på låset sen:-) Hoppas kunna göra det när jag tagit en del ledigt vid jul och nyår!!
Tack för att du kkar in hos mig!
Kram Anna

Anna sa...

PS: Har du penselmålat det? DS
/Anna

Mia sa...

Där jag har köpt mina genom åren är Jotex, ellos och guldfynd. Vet inte om dom finns kvar nu, men googlar du så hittar du säkert nån =0) Dom är verkligen supermysig =0)
Kram.

Villa Carl Larsson sa...

Men Liza vilket vackert skåp och vilket jobb du lagt ner. Och STOR skillnad på skåpen innan och efter. Visst är det helt klart snyggast med vitt. En fin bas. Tapeten bakom är så fin också tycker jag.

Jag har en hel del möbler som väntar på målning i garaget. Hopplöst att man aldrig kommer sig för att ta tag i det där i målningen. Går ju faktiskt rätt bra när man väl kommer i gång. Och så tänker man "varför gjorde jag inte det här tidigare". Men bättre sent än aldrig.

Man kan använda en sorts spärrfärg som tillägg till grundfärgen om man vill undvika att färgen under blöder igenom. Testat det någon gång?

Kram Josefin

Therese sa...

Busvisslar, wieee så snyggt det blev!!! Väl värt alla lager färg så här i efterhand, visst?! Blir riktigt peppad att gå ner i källaren och fortsätta mina måleriprojekt med... men är själv med barnen så det är bara att glömma, för deras hjälp vill jag INTE ha ;-D KRAM

marie sa...

Åh vad fint det blev! Nästan så jag blir sugen att ta tag i skåpet jag köpt till badrummet, men det får nog vänta tills närmare våren. Du har verkligen jättefint hemma;)
Kram Marie

Anna sa...

Hej !!

ååååh va fint det blev, ä galet avundsjuk. vill oxså ha en sånt skåp men otur som man har bor ja ju inte i en herrgård ;)
Jag har julpyntat klart i vardagsrummet idag, så kul =)
Du ä hjärtligt välkommen till Skokartongens facebooksida :D
Massa kramar

Mys och hemtrevnad sa...

skåpet har du verkligen lyckats med. Tack för du kommenterar hos mig. Jag blir verkligen glad över det! Jag försöker med hinna med att kommentera bloggar jag tittar in i så mkt jag kan...din silverbricka och den lilla granen blev verkligen pricken över i nu i jultid...kramis semlan

Enelid vitt och lantligt! sa...

Så snyggt när det blir vitt!
Det brukar vara värt allt slit när det är klart:)
Kram Carita

Zinkhjärtat ♥ sa...

Skåpet blev jättesnyggt! Man ska inte ha för bråttom:)

Silverbricken passar perfekt på ditt snygga skåp.
Stor Kram Annelie ♥

Vita huset 28 sa...

Meeen va lika våra skåp är!!
De är bara det på dörrarna som skiljer sig tror jag. Mitt va också brunt o tråkigt innan. Stod i mannens garage o då va jag ju tvungen o rädda det :)

Skriver som nån innan mig, prova spärrfärg först. Toppenbra o så på med slutfärg sen. Funkar.

Toppen snyggt iaf
Kram Camilla

Sofi sa...

Å va fint Liza! Silverbrickan passade ju så bra på skåpet med!
Trevlig kväll!
Kram Sofi

Vardaxlyx sa...

OJOJ va fin =) Vill oxå ha hihi!
Kramkram

Vackra Vita Ting sa...

Superfint!
Kram
Paula

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Det blev verkligen jättefint..vilken skillnad..:)

Kram Susanne

Sallys hus sa...

Meeen duuu så fint det blev!!
Jag har stolar som det blivit samma sak med...så dem ska jag måla i vår istället...ett tips om du ska måla en liknande möbel igen...det finns något som kallas för spärrfärg. den är dyrare men ska förhindra att bets och kvisthål lyser igenom. Absolut väl värd sitt pris. Jag ska använda den som grundfärg på mina stolar och sen den vanliga färgen.

Men du va fin tapeten är! Och lister...ja fy så trist det är...men uuuj så färdigt och fint det blir då de är på plats...
kram Katarina

Anna sa...

Jag håller på och målar ett månbord just nu, som vi oxå fått ärva. Det var liksom svart på kanterna, jag funderar på att slipa fram det lite när jag målat klart, vad tror du?

Vi har ju inte panerat något datum, men tänkte oss nog nästa sommar (2013). Det är ju lite att planera och just nu är det ganska mycket med huset. Men vi bor ju i ett riktigt sommarparadis så det finns gott om möjligheter för et magiskt sommarbröllop;-)

Ha en fin dag!!
Kram från hon i bubblan=)

I mina gömmor sa...

Vilken skillnad!
Verkligen snyggt! Jag har ett brunt skåp som liksom bara står där det står. Kanske ska förhandla om att måla det vitt!

Ha en fin dag och helg.

Kram Malin

HOUSE of MANDY sa...

Vilken förändring! Skåpet blir superfint verkligen, va roligt :)

Ha en fin helg.
Kram Amanda

Huset på berget sa...

Så fint det blev med skåpet! Nu fick du fart på mig... Har ju också ett skåp jag gått och dragit på men nu är jag i fullgång. Blir säkert klart till jul.. Har det blåst och snöat mycket hos er också? Här är det över en decimeter med snö nu efter bara någon timme.
Ha en go helg,
Kram kram

Livet på Landet sa...

Det blev ju hur fint som helst! Jag vill också bo stort och ha plats för ett sånt. =( Får väl vänta till utbygget om några år...
Ha en skön helg!

Therese sa...

Tittar in och önskar dig en fin tredjeadvent, här började dagen i ottan med att barnen kikade vad tomten lämnat för adventspaket, och det var passande nog julfilmer så vi har morgonmyst i TVsoffan, men nu väntar frukost! KRAM

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Vilket fint resultat! Har ett nästan likadant skåp här hemma från farmor och farfar som jag är sugen på att måla om. Var det svårt att slipa ner ytan? Mitt skåp är högblankt och jag drar mig lite för att måla det just för att jag tror att det är för mycket jobb med det.
Önskar dig en fin tredje advent.

Kram kram

Therese sa...

Hoppas ni fick tag på en fin gran i helgen <3 Önskar dig en bra start på veckan! KRAM

Anonym sa...

vad fint det blev! vitt är ju snyggast på ngt sätt!

Kram pernilla