måndag 2 maj 2011

Söndagsutflykt!



Igår åkte jag o en kompis på utflykt!
Det blev lite shoppat bla denna korg som jag tyckte skulle passa bra hos mig o 2 små lavendel!



Vi besökte Östregårds Antik & Loppis!
Jag köpte inte så mycket men måste nog ta maken i handen o åka dit en dag snart igen, så mycket fina möbler!



Sen åkte vi vidare till Öhr o besökte Klockaregårdens Trädgårdsbutik!
Oj så mycket fint!!
Här kan man gå runt länge o titta på växter, blommor, inredning o pynt!



Efter lite shopping gick vi o fikade på Lantcafet i Öhr som ligger bredvid!
Så mysigt cafe i gammaldags stil!

Mysig söndagsaktivitet tycker jag! =)

Alla bilder (utom den överst) är lånade från nätet!




Kram Liza

19 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Vilken härlig utflykt och det är så mysigt med sånna där antika gårdar. Mys på hög nivå. Ibland dock lite för dyra saker, men ibland fyndar man.

Kram Josefin

Therese sa...

Vilken toppen dag, ser gemytligt ut, hade gärna loppat runt där om det inte vore så långt att åka ;-) Kram

rustik charm sa...

Å det låter som en riktigt mysig dag:)
Hoppas du får en fin vecka.
Kram Kristina

Mitt Vita Björkebo sa...

Jättefin korg!!
Å vilka underbara miljöer du varit i i helgen...Underbara hus å interiörer kan jag ana...
ha det gott...ANA

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhh vilken uunderbar dag ni har haft..:)
Precis sånt som man vill göra den här tiden på året tycker jag..:)
Borde finnas fler såna guldkorn att besöka!!!

Ha en fin måndagkväll
Kraam Susanne

Vita huset 28 sa...

Låter som en toppendag!

Söt korg också.
Kram camilla

Unknown sa...

Vilka mysiga ställen ni besökt.
Korgen passar ju verkligen in i ditt hem där det går riktiga höns.
Kram Ing-Britt

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hallojsan! Ser att du besökt mina två favoritställen. =) Östregård är upplagt för klaustrofobi i trängseln men jag har gjort några av mina bästa fynd där!
Ha en fin kväll!

kram Emma

Det Vita Drömhuset sa...

Ni verkar ha haft en helt underbar söndag.
Fin korg förresten! :)

Kram Åse

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Åh vilken myspys dag!! Blir "nästan avundsjuk...

Klem Anna

dagdrömmar i vitt sa...

ÅÅ en sådan dag behöver jag, jag spricker av
loppislängtan snart. Kommer aldrig iväg. Och så finns det så få runt omkring här...tror jag.hihi.
De finns säkert, bara jag som inte hittat dem.
Men på onsdag är jag ledig då ska jag ta en runda till de jag känner till:)
Önskar dig en skön dag!!
Kramkram / nettan

Mjuka sa...

Låter underbart härligt tycker jag! Härliga butiker du besökte.
kram Malin

Ljusa vardag sa...

Så härligt och mysigt att strosa runt i små inredningsbodar. Tack för tipset, ska jag komma ihåg! Ha en fortsatt fin kväll! Kram Anna

Vit dröm sa...

Låter som en söndag helt i min smak:) Så uderbara ställen ni varit på!
Kram Anna

Fröken C sa...

Vilka mysiga ställen du besökt!
Perfekt söndagssysselsättning:)

Ha en bra vecka!
Kram C

Anonym sa...

åh vad mysigt det ser ut! trevligt med utflykt! Skulle vilja finna tid för att göra ngt sådant jag med framöver, innan bebisen kommer, för då finns ingen tid till ngt annat ;)
KRam pernilla

Maria sa...

Vilken underbar utflykt du haft. Låter som en riktig Marias utflykt. Tittar in en sväng mellan mitt städstök idag. Får passa på när vädret är mulet och kallt. Hemmet förfaller i damm. Kramar från Maria

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Näe, jag bor inte nära...tvärtom...bor i Vimmerby men vad gör man inte?! =) Jag brukar planera in en heldag med svägerskan, åker i ottan och kommer hem på kvällskvisten. Men det är värt det, helt klart!
Ha en fin kväll.

Kram Emma

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej.. Visst är det roligt att gå omkring på Östregård :) Särskilt om man hittar sig några fynd, vilket man alltid gör när man är där! Jag gillar verkligen det stället, nästa gång jag åker dit tänkte jag besöka lantcaféet oxå :) Ha de gott! Kram Tilda