tisdag 10 maj 2011

Nytt i krukorna & Korna!





Igår fyllde jag upp krukorna med lite nya blommor!
Körde på rosa i olika nyanser som jag oftast gör!
Men skulle behöva shoppa lika mycket till, det blir ju några ställen att ha blommor på här hemma..






Korna har fått nytt bete o går nu i en hage precis bredvid vårt hus!
Så mysigt att ha dom nära o kunna se dom från både huset o trädgården!


Småkillarna busar järnet med varandra men har inte fått fler lekkompisar ännu!


Ha en fin dag!


Kram Liza

13 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan goa Lisa!
Ni bor verkligen vackert med härlig natur inpå knutarna och du gör det inte mindre fint med dina blommor och fina saker överallt.
Önskar du bodde lite närmare så jag kunde komma över och smaka på nåt av dina goda bakverk och ta en närmare titt på ditt hem och omjivning.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Så Vitt Jag Vet sa...

vad jag blir sugen att plantera uteblommor när jag ser dina.. Vad söta små kalvpojkarna är..
Här i södra Finland har vi riktigt sommar våder nu... Skönt !
Ha en fin vecka!
Kraam
Sanne

Villa Carl Larsson sa...

Korna är supersöta. Kossor är som "ful-söta" på något vis och de gör verkligen sommaren :)

Fint med rosa. Jag faller också oftast för rosa och så vitt förstås. Jag längtar till jag får pyssla i min trädgård. Så länge njuter jag av andras.

Kram Josefin

Livet på landet sa...

Söta kor;)
Blommor är så underbara i alla de former, jag har oxå planterat lite nytt idag!
Hoppas du har en fin dag!
Kram Helena

rustik charm sa...

Kul med lite nya blommor:)Skulle behövas här oxå.
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Therese sa...

Vilken idyll att ha korna så nära <3 Här skiner solen å vi ska äta glass på altanen innan barnen ska nattas :-D KRAM

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Härligt med sommarblommor ute - nu går vi åt rätt håll! =)
Urgulliga små "kossabebisar", nästan så att till och med jag skulle kunna pussa på dem... ;)
Ha en fin kväll, vännen.

Kram Emma

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad härligt att ni vågar plantera sommarblommorna redan. Här är det på tok för tidigt och jag orkar inte ta in dem varje kväll. Vi brukar få några bakslag än.

Men snart så...

Kram Teres

Vackra Vita Ting sa...

Sicka sötnosar ni har så nära!
Åhh hägg är en av de underbaraste dofterna denna tid på året. Ni bor verkligen toppen!
Kram Paula

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sååå fint du planterat..:)

Gulliga dom är:)

Må så gott
Stoor kram Susanne

Nikita sa...

ojj vilka fina planteringar du gjort, blommor är SÅ vackert och man kan nog aldrig få för mkt !! =)

Huset vid vägen sa...

Härligt med nya blommor!
Vilka fina kossor du har, har själv ägt ett stort jordbruk så jag vet hur mysigt det är att ha dem runt knuten.
Sköt om dig
Kram Mariana

Vita huset 28 sa...

Hej va fint de blev. Jag har också pellisar ute nu. När de va en frost natt förra v så klarade dom sig. Men min Hortensia är risig som attan efter det.

Kul o få se de två nya söta kosserna.
Kram Camilla