fredag 27 maj 2011

Jag har fyndat!



Idag har jag fyndat!
Ett stort olivträd för en billig peng på Konsum och den fina ljuslyktan i zink kostade 10:- på den lokala blomsterhandeln!!!
Ja ett av glasen är trasigt men det planerar jag att byta ut!

Olivträdet fick hoppa ner i min stora zinkbytta direkt!
Har länge tänkt att jag ska köpa nåt större träd o ha byttan som kruka!


Hittade även en rund bricka, en liten kruka med hjärtan o en pinne till lykta elr liknande, allt för 10:- styck!
Lite rostiga o väderbitna men det gör inget enligt mig, när man ska ha sakerna ute är det bara snyggt!
Har satt ett ljus i krukan som jag tänkte ha på bordet i paviljongen!

Oj va här regnar nu...!!


Kram Liza

14 kommentarer:

Maria sa...

Grattis till dina fynd...kul när man hittar något till bra penning.
Önskar dig en fin helg nu. Kramar från Maria

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Supefint:)
Åh såå roligt att fynda!!!

Ha en skön kväll
Kram Susanne

Vit dröm sa...

Olivträd är såå fint!
Ha en mysig fredagskväll!
Kram Anna

Vita Falkens Lantliv sa...

Fina fynd! Håller med dig om att det inte gör något om det är lite skav eller rost;)

Ha en skön kväll!
Kram Susanne

Therese sa...

Ja, nog har du fyndat vännen! Så fint med olivträdet i zinkbyttan. Jag har just köpt ett fejkolivträd från ikea som jag ska ha i en zinkhink i sovrummet då det väl blir klart där... Ha en fin kväll <3 KRAM

Unknown sa...

Harligt att fynda och fina saker blev det, lyktan med det spräckta glaset var ett superklipp.
Olivträdet passade väldigt bra i din bytta.
Ha en bra kväll, kram Ing-Britt

Ljusa vardag sa...

Vilka riktiga fynd du gjort! Såå kul! Blev jättefint! Ha en fortsatt fin fredag - trots regn. Kram Anna

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vilket fint olivträd, passar jättebra i zinkbyttan - så snyggt! Stod själv och ryckte i ett på Kvantum...men lät det stå kvar...nu ångrar jag ju mig! ;)
Ha en fin kväll.

Kram kram

dagdrömmar i vitt sa...

Du är allt en liten tur gumma du, vad fina saker:)
Kramkram / Nettan

Jenny sa...

Lyktan var ju superfin, trots det trasiga glaset. Olivträd är ju såå himla fina! =)

Ha en fin dag!
Kram Jenny

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hihi...vet du vad jag varit och köpt i dag??? Det där olivträdet som jag skrev om! Kunde inte låta bli när jag såg dina fina bilder. Kika in hos mig i morgon, då visar jag mitt träd i bloggen. =)
Ha en fin kväll!

kram kram

Camilla sa...

Hej vilka fynd, de gillas ju alltid :)
Superfina o avis blev jag nog allt, fniss

Tack för tipset (hittade det på nån blogg) o använda namn/webbadress när man kommenterar o har problem. Det funkar som vanligt på vissa men inte på andra. Grrr...

Du har flera fina inlägg som jag inte kommenterat bara för det. Men du ska vet att jag läser alla :) Du har toppenfint hemma. Såå kul o följa i rusten.

Ha en skön helg
Kram Camilla

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Tack, söta Liza! Du ska veta att utan dig hade det inte blivit några "franske fornemmelser", jag blev så inspirerad av ditt inlägg med olivträdet i zinkbyttan! Tack! <3

kram kram

Villa Carl Larsson sa...

Ja det kan man kalla fynd :)