torsdag 19 maj 2011

Koppar & Syrener!





Har plockat in några små syrenkvistar från trädgården!
Doftar så gott i köket!

Idag dricker jag kaffe i mina nya koppar ur serien Mynte från IB Laursen!
Tycker så mycket om detta porslin!
Kopparna är hemklickade från Idas fina webbutik Sockerklaras!
Där finns så mycket fint!

Idag kom kalv nummer 5, en liten pojke till! Sen kom grannen en bit bort med 2 kvigor som ska få gå på sommarbete hos oss!

Igårkväll hämtade jag hem 2 hönor som en vän skulle göra sig av med, hon hade köpt nya o frågade mig om jag ville rädda några av hennes gamla innan dom tog bort dom..
Dom lägger nog inte så mycket ägg men jag tänkte att dom kan få gå här o skrota, tuppen behöver ett gäng tjejer att uppvakta o vi får dom ägg vi behöver!
Har inte behövt köpa på länge!

Så nu finns här 10 kor, 5 kalvar, 1 tupp o 6 hönor! =)


Här är väldigt tråkigt väder idag, grått o lite regn...
Hoppas vädret blir bättre till helgen, på lördag ska jag på konfirmation!

Ha en fin dag!


Kram Liza

15 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Vad roligt med alla djuren och små söta kalvar :) Jobbar du med detta på gården heltid eller vad pysslar du med?

Jättefina muggar. Kan man få för många muggar? Det undrar jag.. skulle kunna ha hur många som helst. Omväxlingen förnöjer ju dessutom.

Kram Josefin

Sockerklaras sa...

Men vad du är duktig, Liza, pysslar och styr och fejar..:)

Skönt å veta att kopparna från butiken kan ge dig en stunds vila i alla fall..;)

Kram, kram! /Ida

Therese sa...

Ljuvligt med alla dessa djur på gården, längtar så tills svärmor å svärfar skaffar hösn... Och kopparna var så fina. Här har de gröna bladen på syrenen just kommit, så vi får vänta på blommorna ;-) KRAM

Unknown sa...

Hejsan Liza!
Vad kul med förökning, vi får hoppas den sista blir en tös till nu då så den andra tjejen inte blir ensam bland grabbarna ;).
Så roligt med en gård och djur i liten skala. Så hade vi det när jag var liten. Fast inga kor. Gris, hönor, kalkoner, kaniner och hästar fanns.
Dina nya koppar var fina och ser ut att ha en lagom storlek.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vackra bilder du bjuder på, det är så härligt med alla blommor som blommar nu!
Det låter så mysigt med hönor, hade gärna haft ett gäng här hemma...
Ha en fin kväll, vännen!

Kram Emma

pysseltanten sa...

Åh dessa ljuvliga syrener....Har oxå plockat in och har på flera ställen runt om i huset...:)) Doftar helt underbart...Man skulle ju bara vilja stanna tiden nu...
Kraamizar Git

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad snäll du är som räddar hönorna. Mysigt med dom springandes där hemma

Kram Teres

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Mmm förstår att det doftar gott..:)

Så fina muggar..ser goda att dricka ur..;)

Ni har snart en egen lite bondgård hemma hos er..;)

Må så gott
Kraam Susanen

Högagärde sa...

Stämningsfulla bilder. Det är så vackert med syrener. Jag måste nog fota lite sådana imorgon. Kul att du också hittat till Sockerklaras, själv går jag dit på riktigt.

Ett vingslag sa...

SÅ härligt med alla syrener som blommar nu!
& kalvar finns det något sötare!:)
Ha en trevlig helg!
Kram

Det Vita Drömhuset sa...

Här blommar syrenerna också men jag har tyvärr inga själv att ta in. Får nog norpa några från grannen. Vid mitt förra hus hade jag mörklila, ljuslila och även vita syrener, dom vita skulle jag vilja ha igen.

Fina koppar förresten!:)

Vad gulligt av dig att ta hand om hönorna!

Ha en bra fredag!
Kram Åse

Lantligt i smultronbacken sa...

Hej igen!

Vad roligt att du har liknande tankar till din köksträdgård.

Jag har inte köpt pallkragarna utan "smörat" åt mig dem genom släkt och vänner. De har dem på jobbet och jag fick därför några. Ett tips är att fråga runt då många har dem på deras arbete (jag vet att de får pant på dem men de brukar kunna undvara några).

Kram Teres

Therese sa...

Hi hi i ärlighetens namn så är det nog rätt likartade trosor här med hela veckan lång, minns dock veckodagstrosorna från då man var liten :-D Önskar dig en solrik och mysig helg <3

Vackra Vita Ting sa...

Åhh vackra syrener!! Man vill ju aldrig någonsin att dom ska blomma över.
Vad gulligt att hönsen får skrota runt hos er:)

Trevlig helg!
Kram Paula

emily sa...

vilken otroligt fin blogg du har! och ja åh - syréner doftar magsikt!
kram