söndag 29 maj 2011

Mys i trädgården..




I fredags kväll tände jag lite lyktor i trädgården, så mysigt när det lyser lite här o där!



Klockan var 21.30 när jag tog bilderna men det va knappt mörkt..!



Igår var vi på rally hela dagen!
Vi hade med oss fikakorgen o vädret var helt okej!

Men tyvärr blev dagen inte riktigt som vi tänkt oss, det hände nåt med bilen o den gick inte igång..
Där stod vi 10 mil hemifrån på en parkering....
Tack o lov känner vi ju några vänner där vi var o efter rallyt kunde vi få igång bilen igen!
Men fy va jobbigt det är när sånt händer, man vet ju hur dyrt det är o hur mycket som kan gå sönder på en nyare bil....!!

Nu har jag precis en rabarberpaj i ugnen, som jag ska bjuda min lilla mamma på! ♥

Ha en fin söndag o grattis till alla söta mammor som tittar in här!!


Kram Liza

13 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!
Vad mysigt med dina lyktor i trädgården.
Men inte kul när bilar krånglar absolut inte när man håller sig med en skapligt ny bil som borde tuffa och gå.
Vad gott med rabarberpaj, får se om de mina har bakat nåt tills jag kommer hem från jobbet.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Så Vitt Jag Vet sa...

Vad fina stämningfulla foton du visar från er trädgård !
Ja bilar skall fungera, det är ett jäkelskap då de har fel... Dessutom tar det tid att föra dem på reparation...
Ha en skön söndag !
Kraam
Sanne

Maria sa...

Ja mysiga lyktor är ett måste för mig. Tänder hela tiden...storkonsument av ljus helt klart.
Vill också önska dig en skön söndags kväll. Idag har blogger strulat för mig.. :(. Många kramar från Maria

Vita Falkens Lantliv sa...

Så mysigt och fint med alla lyktorna :)

Så tråkigt när bilarna krånglar:( Tur du kände några där ialf. :)

Kram Susanne

Vit dröm sa...

Så mysigt i er trädgård!
Vilken tur att det löste sig med bilen :)
Kram Anna

Källeboda lantliv sa...

mysigt med lyktor 1 visst är det skönt med de ljusa kvällarna nu ...de måste man ta vara på ...ja att bli uppskattad som mamma är underbart ...då känner man sig nöjd ! tråkigt med bilen som krånglade hoppas det löste sig bra ..kram jeanette,kallebodalantliv

Vita huset 28 sa...

Hej va fint de va med alla lyktor i trädgården.

Oj inte kul med bilen, tur de löste sig iaf.

Ha en skön kväll.
Kram Camilla

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hahaha..Tack söta du..nånting bra har man väl gjort iallafall..;) Dom e för goa mina fina flickor:)

Åh så mysigt med lite fika med kära Mor..saknar min mamma lite extra såna här dagar..:( Ska åka till graven med lite rosor till henne<3

Må så gott
Kram Susanne

Therese sa...

Så otroligt mysigt! Nackdelen med norrländska sommarnätter är att de är så ljusa, så när mörkret kommer på hösten frossar jag verkligen i att tända ljus *ler* KRAM

Livet på landet sa...

Ååå så mysigt med levande ljus ute i trädgården!
Lika mysigt som det är trist när bilarna krånglar;)

Vi har oxå firat mors dag med just Rabarberpaj idag:)

Kram Helena

Det Vita Drömhuset sa...

Ja, det är verkligen mysigt att tända lite ljus i trädgården!

Men inte kul att bilen krånglade! :(
Hoppas det löser sig.

Kram Åse

Therese sa...

Här ska alla rabatter bort! Bara krukor, bord, stegar å pallkragar ska det bli är tanken + några enstaka pioner :-) Jag är för lat för att ha rabatter ;-) Kram kram

Villa Carl Larsson sa...

Vad mysigt det ser ut med alla lyktor i trädgården. Jag kommer från norr ursprungligen och där uppe är det ju ljust dygnet runt på sommaren, men här i södern tycker jag det är rätt så mysigt när det blir lite skymning och mörkt på kvällarna för då kan man ju mysa med just öjus och lyktor. Speciellt ljumma sommarkvällar :)

Kram Josefin