tisdag 3 maj 2011

Finrummet!





Som ni ser fick vi tag i golv i fredags!
Men när jag går in på hemsidan o ska kolla så det finns hemma i vår stad så fanns där inget och det kom inte in mer heller eftersom golvet är utgående.....
Jag som vill ha samma som i dom andra rummen!
Det fick bli en liten resa till en annan stad där det som tur var fanns kvar!

Just nu är 8 av 15 paket lagda, ska fortsätta om en stund!
Fick så ont i händerna igår, eller ja hela kroppen ömmar idag....

Men fint blir det!
Snart ska en hel del möbler äntligen få flytta upp från undantagsstugan!
Vi bodde ju i den innan o där har vi fortfarande möblerna stående eftersom dom inte får plats här..

Där nere står soffa, soffbord, matbord + stolar, skänk o vitrinskåp!
Allt utom soffan är  i ek o lite mer modern stil..
Jag har därför funderat på hur jag ska göra för att få möblerna o passa in lite bättre i min blandade inredning o kommit fram till en liten men enkel förändring nämligen att byta handtag!






Ska kika närmare på dessa från Clas Ohlson!

Jag kommer blanda mina ek-möbler med mina vita jag målat, hela rummet kommer gå i vitt/ek/beige! Gammalt o nytt i en salig blandning! = ♥


Ha en fin dag!


Kram Liza

16 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Liza!
Vad fint det blir. Din tapet har sån härlig lyster.
Vilken bra idé att byta handtagen så du får ett lantligare intryck på möblerna. Du skulle även kunna hänga en fin fit spets innanför fönstren, enkelt och snyggt.
Ha de ¨å bra och lycka till med fortsatt läggning. Kram Ing-Britt

♥ Villa Tretton ♥ sa...

såå fint det blir..duktiga ni..:)

Ja det kommer bli fint med dom beslagen på tror jag:)

Må så gott
Kraam Susanne

Vit dröm sa...

Vilken tur att ni fick tag i golvet! Tror ni komme få det jättefint!
Kram Anna

Therese sa...

Det låter som om det komemr att bli en personlig och fin blandning i ert hem! Smart att byta handtagen för en annan stil! KRAM <3

Anonym sa...

Hej!
Har skrivit till dig tidigare med =)
Vilket otroligt vackert hem du har!! Underbart!
Undrar vad den rutiga tapeten i ditt kök heter, och vilken tillverkare det är?
Jättetacksam om du kan hjälpa mig då jag sökt över hela nätet för att hitta den =))


Ha det gott!
Varma hälsningar
Angela

Anna Ekberg sa...

Så fint!! Låter som en underbar mix av färger och möbler :)

Härligt att få se ett så vackert rum växa fram!!
ha en fin dag!
kramar
Anna

jessikan sa...

Du e så himla proffsig! Bara lägger ett golv sisådär.

Det är så spännande och se framstegen och lite nya beslag och handtag kommer bli toppen.

Kram j

dagdrömmar i vitt sa...

Vad duktig du är som lägger golv !! Jag kan mycket men har inte provat att lägga golv...
Det kommre säkert bli jättefint ;)
Kramkram / Nettan

Vita huset 28 sa...

Hej va fint de blir, tur du fick tag på mera golv också! O duktig du är som lägger själv, kanske skulle prova ja med nån gång, hihi
Förstår att du får ont i kroppen dock. Jag har ont i händerna efter o ha rensat maskrosor.

Kul o få möblera snart, kommer bli såå fint
Kram camilla

rustik charm sa...

Vilken tur ni fick tag i golvet:)Kommer bli så fint.
Ha en bra dag.
Kram Kristina

Sockerklaras sa...

Hej Liza!

Du är tapper du..men vad du jobbar och står i! Tror bestämt du behöver lite avkoppling med en god kopp te.. Vilken tur då att dina muggar äntligen är på väg till dig!:)

Kram på dig! /Ida

Vackra Vita Ting sa...

Oj vilken tur att ni hittade samma golv!
Det blir super fint!
Din odlingstid kommer efter ert slit med renovering:)
Kram Paula

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Det bli ju helt toppers! Det är som om du beskriver mitt vardagsrum, vi har oxå de möblerna du visar upp, fast det stora vitrinskåpet (tyvarr...)
Kul o se den färdiga stylingen till slut!

Klem Anna

Det Vita Drömhuset sa...

Kommer bli jättesnyggt, det är jag övertygad om! :)
Väntar med spänning på det färdiga resultatet!

Kram Åse

Åsa sa...

Vad fint det blir! Ska bli kul att se lampan i fattigmanssilver sen också, kommer nog bli jättefint!
Jag såg förresten att ikea har rea nu på sina handtag i liknande stil, (fast dom är lite mer åt det svarta hållet) du vet säkert vilka jag menar... :) ha det gott! kram åsa

Anonym sa...

vad skoj! Ser ut som att det kommer att bli jättefint!

Kram p.