måndag 23 maj 2011

Ett år i huset!




Så här ser det ut på trappen o framför huset just nu!
Underbara pelargoner i mina rostiga urnor o de stora kastanjerna står i full blom!

I helgen hade vi bott i huset i ett år!
Jag har ju bott här 20 år av mitt liv men tillsammans med maken o efter att vi gjort om/renoverat är det nu ett år!
När vi väl flyttade in hade vi gjort klart kök, vardagsrum o ett sovrum!

Mycket som hänt sen dess, så kul att titta på bilderna! Jag har tagit ganska mycket kort under renoveringen så man kan följa arbetet o titta tillbaka på vad vi gjort o hur det såg ut!



Vårt fina kök under renovering...


Jag kaklar för första gången i mitt liv, kul! =)


Lilla E hjälpte oxå till!


Ha det fint!


Kram Liza

21 kommentarer:

Unknown sa...

Ni har verkligen gjort ett riktigt bra jobb med erat hem. Ni är så duktiga på att få till det. Kul att bo på en släktgård.
Dina urnor vid farstukvisten är sååå fina.
Ha en bra start på veckan, kram Ing-Britt

Mitt Vita Björkebo sa...

Har bevisligen missat massor utav inlägg ser jag...,vilka härliga bilder!! Och sååååååå fint att göra LAMPA av krukorna!!!

Ha det gott nu.....
och må gott!!!

ANNA

dagdrömmar i vitt sa...

Då får man gratulera :) Visst är det härligt att renovera sitt eget hem ?
Men man blir nog aldrig klar...
Kramkram / Nettan

Villa Carl Larsson sa...

Hej Liza!

Det är härligt med kärleken :) 13 år, så skönt att vara tokkär efter så lång tid. Vi har hållt ihop i snart 7.

Det ser så fint ut kring ert hus. Mysigt! Och vilken vacker rostig kruka. Den där lilla voffsingen tyckte jag om. Så söt som ville hjälpa till hihi.

Kram Josefin

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Grattis till ett år i ett fantastiskt hus! Måste vara underbart att ha en gammal släktgård i sin ägo. =)
Ha en fin dag.

Kram Emma

Maria sa...

Grattis...vad roligt att titta och tänka tillbaka. Önskar dig en härlig vecka nu, Kramar från Maria

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Grattis..sååå roligt för er Liza..:)
Ni har såå fint hus:)

Har tyvärr inte hunnit med å kika runt hos er andra i helgen så nu ska jag försöka hinna med det en stund:-)

Önskar dig en fin dag
Stoor kram Susanne

freddesvitahem sa...

Grattis till årsdagen.
Härligt o se hur ert kök byggs fram och alltid kul få göra det själv.
Såsom kakla. Roligt och prova sig fram.
Billigare dessutom.
Kram

Livet på landet sa...

Grattis, 1 år i huset för dig & tvåårig bröllopsdag för mig!;)
Gullig & duktig lilla E!
Kram Helena

tre nyanser av vitt sa...

Grattis till 1 år i huset. Visst går tiden fort? Vi har också snart bott ett år, sista maj 2010 flyttade vi in. Kul med bilder för man glömmer ändå relativt fort hur det såg ut innan. Då är det bra att kunna titta tillbaka och inse vad mycket man hunnit gjort.
Kram Marie

Therese sa...

Åhh vilken ljuvlig väg upp till huset, så fint! Och ni har verkligen legat i under detta år, Kul att nu få följa dig i bloggen <3 Ha en fin kväll! Kram <3

Vikeskärs hem och vardag sa...

Meen vilken fin väg in mot huset. Riktig svensk idyll.
Kram

Fröken C sa...

Så underbart ni bor!!!!!
Snygga urnor.
Alltid kul att följa renoveringar o få se slutresultatet:)))

Ha det gott!
Kram C

Ljusa vardag sa...

Underbart fin rostig kruka! kUL ATT SE ERA RENOVERINGSBILDER ;O) jA DET ÄR SÅÅ KUL NÄR DET BLIR KLART. gRATTIS PÅ 1 ÅRSDAGEN ;O) hA EN FORTSATT FIN kVäll. Vad snyggt detta blev då, haha. Ja ja du kan ju läsa det i alla fall. KRAM Anna

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad roligt att kunna se tillbaka på renoveringarna och vara nöjd.

Tack för tipset på växterna. Lavendel har jag ju inte tänkt på, då är det nästan att jag kan ha lite lila också. De doftar ju underbart. En stor buske löjtnanshjärtan fick jag av en kusin i helgen så det har jag ju redan. Kanske ska sätta ner den där då. Hmm, ska fundera vidare

Kram Teres

Vita huset 28 sa...

Åhh så kul gratti till er! Ja visst är de kul o ta fram förebilderna o verkligen se vad man gjort.

Fin rostig urna också.
Kram Camilla

Rosor och ruiner sa...

Ja, det är bra med foton, så man kan se hur mycket och vad man har gjort. Speciellt före-och efterbilder är så kul! Vad fint ni har det! Ser så somrigt ut på vägen upp mot ert hus!

Högagärde sa...

Du förvaltar din släktgård mycket väl ser jag.
Det är en särskild känsla att få ta vid efter
tidigare genarationer. Grattis och lycka till
med den fortsatta(?)renoveringen.

MINA FINA RUM sa...

Hej

Tack för fina kommentarer på min blogg!
Och vad fin gång upp till huset ni har. Jag letar efter "efterbilder" på ert kök men hittar inga... Skulle vara jättekul att se det färdiga resultatet :)
Kram malin

Anonym sa...

vad idylliskt det ser ut på vägen fram till er villa! Så fint!

Härligt!

Kram p.

Så Vitt Jag Vet sa...

Helt ljuvlig bild på ert hus !
Kraam
Sanne