onsdag 25 maj 2011

Ute som gäller!



 

Satte fram en egensnickrad bänk vid knuten på huset!

Just nu är det bara utefix som gäller!
Så mycket som jag vill göra i vår trädgård = bygga, gräva, plantera o fixa!!
Samtidigt ska allt gräs klippas o trimmas..



Vi har snickrat stöd till våra bärbuskar..

Nu är planerna på vår köksträdgård i full gång!
Jag vill gräva ur en stor fyrkant i gräsmattan, lägga singel i o sedan bygga 4 odlingslådor att ha på gruset, försöker just nu göra en ritning så man har några mått att gå efter!

Vi har rivit det gamla räcket ner till vår källare, här ska byggas nytt räcke o även uppe på altanen ska golv + räcke byggas!


Mina klematis intill portalen har börjat klättra!



Lagade en gammal soffa som fick stå på gruset framför huset..
Missen M är alltid med! =)

Nu ska jag ut o plantera några blommor!
Trevlig kväll!


Kram Liza

9 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Härliga bilder du bjuder på - som alltid! =)
Klematis är en stor favorit. Många gånger tror jag inte att de klarat vintern men sedan ser man hur de börjar växa igen, så härligt!
Ha en fin dag.

Kram kram

dagdrömmar i vitt sa...

Ja, visst är det mycket man vill göra. Jag är överallt...;)
Håller med Emma ovanför ;) härliga bilder. Och mina klematis ( Tror det är det ) planterades nya förra sommaren. Och är jättesmå ;(
Kramrkam / Nettan

Källeboda lantliv sa...

låter nästan som här ..massor att fixa med här också...fina bilder från din gård...lycka till nu ..kram jeanette.kallebodalantliv

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Härligt, härligt!!
Underbart med mer sommar o det är så det blir här oxå..utetid när vädret är där!!

Klem Anna

Levindas Värld sa...

Åh va det låter härligt med trädgårdsfix!! Och mysigt också att få gå omkring och dona och greja lite här och var :-)

Må så gott i din sommarsprudlande trädgård!

Kram!

Livet på landet sa...

Härliga bilder! & vilket underbart kök ni har!!
Kram Helena

Det Vita Drömhuset sa...

Samma här - såååå mycket man vill göra utomhus just nu!
Och så har jag tagit på mig ett "litet" inomhusprojekt nu! Huuu..... ;)

Väldigt fin bänk du snickat, någon ritning du kan dela med dig av??? :)

Kram Åse

Villa Carl Larsson sa...

Så fint och mysigt! :)

Nu får det lov att bli lite bättre väder också tycker jag. Dels för er som vill fixa i trädgården och för oss som vill måla och så gräs. Vi kan väl hålla tummarna att vinden vänder snart. Här stormar det ju hela tiden, suck.

Kram kram

Vikeskärs hem och vardag sa...

Oj så mycket roligt du håller på med :)
Kram