lördag 14 maj 2011

Ensam, shopping & Päron!



Äntligen funkar det att blogga igen...!

I helgen är jag ensam hemma, maken är på rally i Finland!
Jag kan inte hitta på så mycket kul på egen hand utan måste vara hemma o passa kossorna, i torsdags kom 3:e pojkkalven o man vet aldrig när nästa förlossning drar igång...!

Men igår åkte mamma o jag en liten runda för att fixa konfirmationspresent till min kusin, o det blev lite annat shoppat oxå!
På Röda Korset hittade jag den söta paradhandduken med spets för 20:-!


Hittade äntligen en jeansklänning!
Kanske inte ser så fin ut på bilden men på va den fin o så skön!
Har letat ett bra tag efter en som passar min kroppsform, är ganska päronformad = mindre upptill, smal midja o stor rumpa, haha! =)
Ni kan ju tänka er hur kul det är att shoppa byxor... när dom måste gå över rumpan o låren men sen inte passar alls i midjan utan massa tyg fladdrar i ryggen, usch det är hemskt!



Sen blev det ett sött linne i favoritfärgen oxå!


Hoppas Ni har en fin lördag!


Kram Liza

11 kommentarer:

Sockerklaras sa...

Hejsan Liza!

Vad skönt å höra att du är nöjd och glad, självklart får du länka!:)

Vårfina kläder har du hittat också...kram, kram!

Villa Carl Larsson sa...

Hej Liza! Vilka fina kläder. Jag önskar jag också kunde ha "vanliga" kläder om du förstår vad jag menar. Men inom en snar framtid hoppas jag.

Jag är också solo i helgen men jag är istället för stor och otymplig för att dra igång allt för stora projekt så jag vilar mest upp mig. Kanske bäst att passa på för sen blir det nog full rulle :)

Kram Josefin

Så Vitt Jag Vet sa...

Ja när man har djur så är man fast! Men du har ju haft ett och annat kul för dej oxå !
Kraam
Sanne

Unknown sa...

Hihi sån kroppsform har jag oxå. 36 upptill och 40 nertill så finta skalklänningar funkar ju aldrig.
Kul med ennu en liten kalv, har ni många kor?
Ha en fortsatt fin helg, kram Ing-Britt

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hahaha..du e rolig du Liza!

Jättefina kläder du har köpt..kul..:-)

Har gett upp målandet för idag nu..puh..man blir liiite trötter även om inte själva målandet är så jobbigt.

Mysigt att få agera barnmorska..;)
Hoppas allt går bra:)

Ha en skön kväll
Hejja Eric Saade..;)

Kraam Susanne

Vita huset 28 sa...

Ja de blev fin shopping för dig också!

Hmm vi kanske skulle dela lite på våra kroppsformer. Jag har ingen midja men inga höfter heller.
Så jag har lite tvärsom. Måste ta större i midjan o då är det fladdrigt över bak o lår.
Nej taights funkar bäst för mig.

Kram Camilla

Källeboda lantliv sa...

fina kläder du köpt ..jeans funkar alltid ..snyggt ...jag sitter också själv här ..mannen kommer snart ..varit själv flera dagar nu ..han jobbar idag också ...men vi har bara hästar och en katt här på gården ..kanske lite mera lättskött ..kram jeanette.kallebodalantliv

Vita Falkens Lantliv sa...

Kul med shopping men alla har vi nog lite problem. Jag är nog mer äpple då;) Inte kul det heller, ser ju gravid ut hahah

Kläderna ser fina ut, underbar färg!

Kram Susanne

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Då har vi samma problem med byxor! Senast jag stod i provhytten fick jag en allvarlig släng av ångest...köpte ingenting! ;)

Kram Emma

Vita Björkebo sa...

Ännu ett PÄRON......Vet precis hur det är att ha getingmidja med fladdrande byxa i ryggen och tajt så det inte går över röven...Spelar ingen roll om man e smal som en geting..PROBLEMET kvarstår...
Vi får vara glada att vi har QVINNLIGA former =)...
Visst e det härligt med jeans..,håller alltid stilen..
=D

Nikita sa...

Härlig shopping, vila har så mkt fina kläder!!