söndag 15 maj 2011

Har blivit med bur!





Ja nu har jag oxå blivit med fågelbur som så många andra!
Tycker det är superfint med både gamla o nya burar i olika former men har varit lite tveksam på var jag skulle ha en/vad jag skulle ha i...

Nu löste sig detta väldigt smidigt, min är redan inredd med pippi o allt! =)
Föll pladask för denna ljuvliga lykta när jag såg den!

Lyktan är 2-delad, själva buren går att lyfta av från brickan med ljushållarna, bladen o den lilla pippin!

Det nymålade halvmånebordet blev så fint i finrummet!
Så kul att detta bord fanns i en bod här på gården, kanske det stått här inne för längesen...?




Nu är maken äntligen hemma igen! ♥


Ha en skön söndag!


Kram Liza

22 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Det var ju verkligen toppen fint. Tänk att det finns så fina saker :)
Min sambo kommer också hem snart! Ibland kan det vara skönt att få lite egen tid men allra bäst är ju att få umgås med den man håller som mest kär. Hoppas ni får en fin söndag kväll.

Kram Josefin

Unknown sa...

Hejsan Liza!
Vilken fin fågelbur, snart bara jag som inte följt den trenden ;). Men man vet aldrig...
Ditt månbort var verkligen fint med de vackert snidade benen och att det troligen stått i huset tidigare gör det extra kul.
Ha en fortsatt bra söndag, kram Ing-Britt

Vackra Vita Ting sa...

Hej!
Alltid fint med fågelburar och dom passar ju ute som inne såhär års!
Jag har köpt mina urnor i en blomster affär i vår lilla stad för något år sedan. Dom var svarta från början men jag är ju snabb med min vita pensel:)

Kram Paula

dagdrömmar i vitt sa...

Vad fint och så fyndigt med pippi och ljus :)
Här har vi sol och varmt så det är mer trädgårdsarbete. Härligt.
Kramkram och ha en skön eftermiddag / Nettan

Hammarsbacken sa...

Fin fågelbur. Jag köpte också en häromdagen. Men jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag ska ha i den. En fågel är ju ingen dum idé förståss.....Kram Sonja.

Vita huset 28 sa...

Men så fin den va med pippi o allt!!

Ha en skön söndag med maken :)
Kram Camilla

Vårt hem på landet sa...

Hej!

Jag med!! :)Så fin din var! Perfekt med färdiginrett :) Jag var på Gekås i förra veckan och då fick en vit rund bur följa med hem. Tror den ska få hänga i matsalstaket :)

Kram, Emma

becca sa...

Vilken super fin fågelbur du köpt, så smart att den redan är färdig pyntad.
Ha en bra ny vecka,
kram Rebecca.

Vit dröm sa...

Nämen titta vad fint! Passar ju super där på bordet :)
Ha en skön kväll!
Kramar Anna

Det Vita Drömhuset sa...

Jättefin fågelbur, färdig med fågel och allt! Toppen ju! :)))

Kram Åse

Det Vita Drömhuset sa...

Haha, ja du har ju så stor gräsmatta, verkar det som, så jag förstår att du har en med ratt! :)))
Men vår gräsmatta är så liten så det skulle i så fall bli nästan som på Solsidan om du såg det avsnittet??!! ;)))
Lite pinsamt!
Så jag får gå....

Kram Åse

Ljusa vardag sa...

Jättefin fågelbur! Förstår att du gillar den. Ser att du har liljekonvaljer med i förra inlägget. Så vårigt. Här hemma får vi vänta ett tag till innan de slår ut. Ha en fortsatt fin kväll! Mvh Anna

Rosor och ruiner sa...

Vilken söt fågelbur du har fått tag i!
Förstår precis vad du menar med att prova byxor, här har du ett päron till... :o)
Ha det gott!

Maria sa...

Grattis till buren. Visst är det fint.Önskar dig en skön vecka kramar från Maria

Villa Carl Larsson sa...

Näe att härma någon är inte vad jag strävar efter, men det är kul att få tips från andra då ens egna fantasi tryter. Och visst är det viktigt att trivas med sitt hem där man ändå spenderar väldigt mycket tid. Så är det ju.. får jobba på stilen och självförtroendet :)

Kram Josefin

Therese sa...

Så fin bur, helt ljuvlig, å att ni redan har konvaljer, blir så avis, en av mina favoritblommor! KRAM <3

Huset vid vägen sa...

Jättefin bur! Passar perfekt till ditt nymålade månbord, som blev såååå fint.

Ha det bra
Kram Mariana

Livet på landet sa...

Jättefin fågelbur du hittat, perfekt när den redan är inredd & klar;)
Kram Helena

hällkulla sa...

Hej!

Oj, menar du på riktigt att du fyndat detta fina "månebord" ute i er bod?? Tala om fynd!! :) Själv har jag betalat dyra och många pengar för mina "månebord"!
Så fint ditt bord är med fin o jämn målfärg!! Har du skrapat bort alla gammal målning först?
Gillar din bur, den är fin!!
Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
Kram
Pi

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Bordet är uuunderbart..:)
Fågelburen passar jättebra där på bordet:)

Skönt att din man kommit hem igen:)

Ha en fin kväll
Kraam Susanne

Källeboda lantliv sa...

ja jättefint ! bordet så sött ...visst är det väl skönt att mannen är hemma igen ..ha det gott ! kram jeanette.kallebodalantliv

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Hahaha..ja du ändå är det här bara ett smakprov..finns ännu mer saker..både nytt & gammalt..:-)

Kraam Susanne