måndag 20 december 2010

Man tager vad man haver..


Idag har adventsljusstaken plockats bort, blev så irriterad på ljusen som vek sig o började rinna..
Precis som om dom blev för varma när dom stod flera så nära inpå...
Istället för adventsljusen kom den här lilla loppisfyndade brickan fram med lite små ting på..
Att tända ljus på bordet är ju ett måste vid måltiderna!



Behövde lådor till mitt julgodis o gick ut i vår bod där vi har frys o förråd o massa gammal bråte...
Hittade dessa fina burkar som har innehållit Princess Kaffe en gång i tiden!
Dom kommer från mormor o morfars affär..



När jag hittat lådorna o skulle gå fastnade ögat på denna fina sak...
Det är kupan till en gammal lampa som gått sönder men som jag inte velat slänga utan tänkt laga..
Den fick komma med in o väl inne fick den ett ljus i sig, men den kunde inte stå rakt då den är lite rundad i botten.. hmmm.. det fanns muttrar vid sidorna.. fram med lite Sisal-snöre o vips hängde lyktan i hallen!
Så den här lyktan är jag nog ganska ensam om...!

Tänk va mycket man kan hitta på med saker man har hemma!


Kram Liza

8 kommentarer:

Zinkhjärtat ♥ sa...

Ja utan ljus kan man ju inte vara! Lyktan blev jättefin:) Lådan är det inte något större fel på heller:):) Önskar att jag också hade en sån där bra bod att leta fina saker i!
Stor Kram Annelie ♥

Vit dröm sa...

Håller med dig om att ljus på matbordet är ett måste;)
Vad fint det blev med den gamla lampan som lykta!
Många kramar Anna

Therese sa...

Ja här ska jag rensa bort adventstaken i kväll samt barnens adventskalender, den ersätter jag med julstrumpan :-) är skoj att förnya sig även udner själva julen, å i år då advent var så tidigt så faller det sig naturligt. Kram kram

Unknown sa...

Vilken guldgruva din mormor och morfar har lämnat hos dig, tror jag sagt det innan men det tål att sägas igen.
Glaskupan blev en väldigt fin lykta, du är fiffig.
Ha de så bra nu sista dagarna innan jul, kram Ing-Britt

Villa Vinkelhaken sa...

Lådan var superfin och lyktan också såklart!
=)

Kram Jenny

Pilgården-Susanne sa...

Vilken fin plåtask passar ju perfekt till godis. Nu har jag gjort bountybollarna dom blev jättegoda, jag tog mörk choklad de blev riktigt gott! Tack för receptet.
Kram Susanne

Vita huset 28 sa...

Hej ja här ska adventsstaken oxå bort, ljusen är inte nå fina nu när de brunnit en liten bit. Men ljus kan man ju inte va utan :)

Fin lykta du klurade ihop. Tänk o ha en bod o leta runt i. Önskar min mormor levde o bodde kvar ute på landet, då skulle jag nog hitta massa kul.

Ha en skön tisdag, kram Camilla

Vårt hem på landet sa...

Jag har också varit med om att ljusen började vika sig. Köpte ett par storlekar mindre i år, och det verkar funka hittills.

Smart idé att hänga lyktan i stället!

Kram, Emma