torsdag 16 december 2010

Bountybollar



Bountybollar:

50 g smör
½ dl sirap
½ dl florsocker
2 dl vispgrädde
1 påse kokosflingor (200 g)
200 g ljus blockchoklad

Blanda allt utom kokos i en kastrull och koka i 5-8 minuter, tills smeten börjar bli lite seg. Tillsätt kokosen. Låt smeten svalna något och rulla sedan små bollar och lägg på bakplåtspapper. Ställ kallt minst en timma.
Smält chokladen över vattenbad. Doppa kokosbollarna i chokladen och låt dem stelna på bakplåtspapper.
Förvaras kallt!
 
Jag släppte ner mina bollar i chokladen o lyfte upp dom med en gaffel så får man inte med sig så mkt choklad..
 
Lycka till!
 
 
Kram Liza

4 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Tack snälla du:)Kram Susanne

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag ska absolut prova det där! Har sett receptet hos andra bloggare också så de verkar väldigt populära:)
Stor Kram Annelie ♥

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Smaskigt!!
Vad mycket mysigt du hinner med!

Ha det bra!
Kram!

Pilgården-Susanne sa...

Min syrra gjorde dom o tyckte det var jättegoda så nu måste jag också!
Kram! Susanne