söndag 6 januari 2013

Nya blommor i köket!


 
Nu äntligen funkar det att lägga upp bilder igen!
Fick ladda hem en ny webbläsare som jag fått tips om av er goa bloggisar!
Så trist när det strular...

Här hemma är julen helt borta, slängde mina julstjärnor o hyacinter så nu blev det tomt i krukorna..
När vi va o handlade igår fick det bli lite nya blommor!
Hittade Våreld i en så härlig flerfärgad variant o så blev det en mini-Saint Paulia till köksbänken oxå!
Blev nästan lite vårigt i köket nu! =)

Idag har vi haft en hemma-skrotar-dag!
Vi har byggt klart i källaren, monterat ett glidskydd till stegen på taket, samlat ihop skräp o lastat släpet, tvättat o så allt det vanliga såklart!
Skönt när det händer saker!
Min R är ledig till på onsdag så imån blir det nog tippen med skräpet!


Trevlig kväll!


Kram Liza


16 kommentarer:

Huset på berget sa...

Vad fint det blir med lite våriga blommor! Att köra skräp till tippen gör livet lättare tycker jag:)!
Ha en bra kväll!
Kram kram

Unknown sa...

Hej!
Va härligt att du fått i ordning på bloggen igen! Gillar ju dina "hemma hos" bilder :) Ni har fått mycket gjort idag märker jag. Här e de tvärt om..har bara gått o skrotat runt. Tänkte baka men så var sockret slut..typiskt, för hur ofta händer de? Får bli ett måndagsbak istället :P Ha en fin kväll! Kram

Winter to be... sa...

Härligt med nya blommor. Det kan gott behövas för att pigga upp i mörkret efter att julen städats bort. En härlig kväll önskar jag dig!
Kram Hanna

Therese sa...

Hej vännen, så fint med nya blommor! ÄVen hr längtar jag efter lite nytt å kanske särskilt lite pärlisar eller krokusar, men får väl längta ett tag till... KRAM!

Källeboda lantliv sa...

Ja nu behövs lite vårfräscht ... Skönt att bara skrota .. Kram Jeanette

hemma hos lilla mej sa...

Bara så fint har du fixat .Härligt med lite nytt när man kastar ut julen.Ha en skön kväll.Kramar Rita ♥

Lotta sa...

Jag fick också byta webbläsare, inte kul när det krånglar. Fina bilder du bjuder på och härligt med vitt igen nu längtar man efter ljuset sååå mycket.

Bellas Lantliv sa...

Så fint med lite vårfräscha blommor!
trevlig söndagkväll önskar jag dig!

Unknown sa...

Åh vad fina och lite annorlunda dina våreld var. Jag har oxå rensat bort alla julblommorna och köpt lite nya, känns så fräscht.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Ekenäsliv sa...

Hej vännen!
Köpte lite våriga blommor idag med när vi handlade… Man behöver lite nytt nu när alla hyacinter vissnar och ser tråkiga ut. Jag har sparat lökarna dock och tänkte prova och plantera dem till våren sen:-) Behövs lite som blommar här sen:-)
Här städades all jul ut igår, himmel vad vår gran barrade… Tur vi hade den framför altandörrarna så det bara var att slänga ut den:-)
Må så gott nu!
Kram Anna

Madelene sa...

Vad vårfint!
Alltid kul med nya blommor!
/Madelene

Anonym sa...

Så fint i ditt fönster.
Mycket krångel för många med bilder just nu. Jag har inte blivit drabbad ännu, tack och lov. Blir galen när det inte funkar. Skönt att det löste sig för dig.
Ha en skön vecka
Kram
AC

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Härligt med nya blommor. Önskar dig en härlig start på veckan.

Kram kram

Sallys hus sa...

Hallå där!
ja visst är det härligt att plocka in vårblommor nu...det behöver vi...;) Du har det jätte fint där i fönstren.
kram katarina

Gabriella sa...

Åh så fint det ser ut! Verkligen vårigt och härligt=)

ELLINOR sa...

Känslan är underbar när skräpet hamnat på tippen, sådan städning är härlig!
Fint du fått det med nya blomster.

Kram Ellinor