tisdag 1 januari 2013

Första dagen på ett nytt år!




En sista bild på granen innan den åker ut imorgon!

Tänk att det här är första dagen på ett helt nytt år!
Vi är ganska så sega här hemma efter att ha varit uppe sent men även pga av vädret som varit galet grått o trist hela dagen!
Jag har varit ute på promenad med lilla E, plockat ner julsaker i lådorna igen o varit hos djuren förstås!
R reglar o gipsar upp en vägg nere i vår källare!

Nyårsaftonen igår blev inte riktigt som vi tänkt oss...
Runt klockan 19.00 gick strömmen!!
Som tur var hade vi redan lagat maten o även hunnit brygga oss en kanna kaffe!
Eftersom det inte fanns så mycket att göra gick jag o lilla E ut på en kvällsprommis, vi hann inte särskilt långt ifrån vårt hus förrän jag hörde ett ordentligt grymtande precis bredvid oss i blåsten!
Vi mötte vildsvinen....!
Himmel så rädd jag blev, stampade med fötterna några gånger för att sedan snabbt sno runt o vända hemåt igen!
Tack o lov kom strömmen tillbaka o vi fick en mysig kväll tillslut!


Trevlig kväll!


Kram Liza





12 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Oj, vilken dramatik på självaste nyårsafton!!! Vildsvin är ju inte att leka med precis…
Var det för att det blåste så? Det gjorde det när vi körde hem inatt, man kände hur det ryckte i ratten som det blåste.
Tycker med man är seg idag, och det gillar jag inte!!! Men man får väl ta en mellandag ibland;-) Grått här med, kan gott tänka mig lite snö och kyla igen jag! Tänk, snart bar en månad kvar tills vi åker!!!!
Ha de gott Liza!
Kram Anna

Lantligt i smultronbacken sa...

Nämen fya, jag är livrädd för dessa vildsvin. De är ju oftast så elaka med och vill bara stångas med sina gigantiska betar. Tur att ni kom hem hela.

Denna vecka åker nog mina stjärnor ner också, vill ha lite vardag igen och för att känna det så krävs nog att ALL jul försvinner

Kram Teres

Huset på berget sa...

Usch vad läskigt med vildsvin så in på! Brukar de vara runt er gård?
Här hos oss har de skjutit vildsvin och vi har sett spår efter någon ensam vandrare. Men jag har aldrig sett något på riktigt. De är läskiga de där och stora kan de ju också vara...
Vilken nyår ni fick!
Kram kram

Therese sa...

Hi hi så här i efterhand så lät det som ett spännande å annorludna nyår, eller iaf inledningen på det. MEn tur att strömmen kom åter å att mötet med svinen gick bra. Varmaste kramarna <3

Sallys hus sa...

Hej Liza och gott nytt år!
men huuu...vildsvin...det är min skräck att stöta på dem...
Så fina kycklingarna blivit och så fit ni haft det i jul. Mysigt med ny skön morgonrock. det skulle jag också behöva en ny.
Ja tänk nu står vi inför ett nytt fint år...;) det kommer bli bra!
kram Katarina

Frederica sa...

Nääh, vilken nyårsafton...
Riktigt läskigt med svinen!!!
Dom är ju lite väl många här i Småland :(
Men tur ni redan fixat maten ;)

Kramar!

Blockethuset sa...

Oj oj..inte så trevligt möte. Tur det gick bra!

Madelene sa...

Hej! Hjälp vad rädd jag hade blivit om jag mött vildsvin! De är ju så grymt stora!

Blev också sugen på att plocka ner julen nu... Och fram med ljusa fina färger!
Kram Madelene

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Hejsan. ja här har granen fått åka ut nu, fanns nästan inga barr kvar efter att jag släpat ut den:)
Kram Jennie

Sommaren65 sa...

Hej Liza! Ett riktigt härligt inredningsår önskar jag dig. O alltid lika kul o kika in hos dig. Många kramar från Magda (Sommaren 65)

Unknown sa...

Hej Liza!
Mitt tips angående problemet med att ladda upp bilder är att du byter webläsare. Jag använde explorer men bytte till firefox, då fungerade det igen. Hoppas du får iordning på´t :) Kram Marina

♥ Carina ♥ sa...

Hej! Såg din kommentar hos Sockenvägens söta att du hade problem med bloggen. Vill bara tipsa díg om att jag också haft problem men det gick till sig då jag uppdaterade min webbläsare.
Lycka till!