söndag 2 oktober 2011

Helgen...




Det blev visst en liten bloggpaus över helgen, livet kom emellan....!!
Hittade en stor knopp o massa nytt grönt på min vita klematis som jag satt intill hönshuset!
Den har nu en ensam stor blomma som slingrar sig upp i det gamla vagnshjulet!

I fredags va Malin & hennes familj här!
Vi åt tacos o hade en mysig kväll!
Så kul att umgås o vi kunde nog babblat på några timmar till, eller hur Malin...? ;)

Igår va vi hemma o grejade ute.
Vi har börjat regla upp i hönshuset för att isolera.
Det är bara stenväggar därinne o blir ganska kallt på vintern...




Här är en suddig bild på "kycklingarna" som börjar bli riktigt stora!
Jag har börjat släppa dom lösa bland dom andra nu o det går än så länge bra!
Inte kan du väl kalla dom här gullefjunen fula Ing-Britt.....? =)

Nu ska jag gå ut i solen en sväng!


Ha en skön söndag!


Kram Liza

13 kommentarer:

Anna Ekberg sa...

Men så fina kycklingarna är!! Så härligt att ha djur och en gård :)

Så härligt att ha en klematis kvar som nu får vara en fröjd för ögat :)

ha en fin vecka!!
kramar
Anna

Unknown sa...

Hihi...;). Nej du Liza nu har de växt till sig och blivit riktigt fina.
Vilken härlig klematis som grönskar och blommar nu, vaste vara indiansommaren som spöka till det. Vacker är den och uppskattas nu när man inte har så mycke som blommar i rabatten.
Ser att du följt Therese goda råd, hoppas det funkar bättre så.
Ha en bra söndag, kram Ing-Britt

Källeboda lantliv sa...

Livet på landet börjar ju bli inne nu .. Man går tillbaka till det gamla levnadsättet .. Kul , stressen bara rullar på annars .. Mankar blir det själhushållning i framtiden ? Ja nu var jag djup ... Men hönor kan vara kul att ha .. Egna färska ägg .. Kram Jeanette. Kallebodalantliva

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Mysiga, söta små kycklingar:)

Ha en fin kväll
Kram Susanne

HOUSE of MANDY sa...

åå vilka söta kycklingar! Det låter som du har haft en mysig helg :)

Må så gott.
Kram Amanda

Therese sa...

Hej älskade vän! Så mycket jag missat att skriva till dig på grund av krånglet!!! Först å främst så måste jag skriva att jag bara älskar din nätlykta med hjärta på, så vacker! Å lyktor får man aldrig för många av! Klokt av dig att ta det lite lungt med fönstren så du inte blir dålig, jag har inget att skylla på, men tar de få jag har i etapper ändå ;-D Du verkar ha haft en bra helg, och jag önskar dig en fin start på veckan! KRAMAR I MASSOR <3

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Här har livet kommit emellan bloggande ganska mycket senaste tiden men nu har jag tid att kika in hos dig igen! =)
Önskar dig och dina små gullefjun en härlig söndagkväll.

Kram kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Vädret är ju verkligen underbart nu så man är ute så mycket som möjligt nu. Synd att det blir så mörkt bara.

Kycklingarna är jättesöta, skulle mer än gärna äga några.

Kram Teres

Livet på landet sa...

Haha "livet kom emellan"..just så känner jag lite för ofta nu;)
Det är så mycket fixande inför utbygget med bygglov & planerande, att jag ofta "glömmer" bort att blogga, men jag försöker verkligen skärpa mig!;)

Kram Helena

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vännen, klart de är söta de små liven;)
Måste vara svårt att "göra sig av med" när det är tid för sånt...
Ha en riktigt skön dag!! kramkram <3 nettan

MINA FINA RUM sa...

Hej!
Vad kul att du hittat tillbaka till min blogg, nu ska jag lägga till dig i mina favoriter så jag inte tappar bort dig med :)
Kram Malin

Vita huset 28 sa...

Hej vännen äntligen kan jag kommentera hos dig nu när du bytt till popp upp fönster. De gjorde jag hos mig också :)

Va fina kycklingarna är då!!

Du har nåt o hämta hos mig

Kram Camilla

Malins Lantliv sa...

Hej!Tack för senast det var jättetrevligt. Ja du Liza vi kunde ha suttit i flera timmar till och pratat ;-) Men med trötta barn så...
Kram