tisdag 11 oktober 2011

Granris & Handdukar..




Japp nu blev det granris i zinkhinken!
Bollkryssen såg dyster ut efter regn/frost så nu blev den utbytt....





Titta vad jag fick av min mamma igår!
Hemvävda linnehanddukar som min mormor gjort!
Tack o lov att hon sparat sånt, för några år sedan hade jag inte uppskattat dom men nu gör jag det i massor!

Nu längtar jag ju inte mindre till julen......... =)
Tänk att få hänga fram dessa fina i köket!
Till jul vill jag gärna ha traditionellt rött men även vitt o silver!


Nu är älgjakten igång här så nu får promenaderna med lilla E hållas till vägen, vågar mig inte in i skogen då....!

Ha det fint!


Kram Liza

24 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Liza!
Vad kul med handdukar som din mormor vävt, snygga är de oxå. Tänk att din mamma anade nog att du så småning om skulle uppskatta dem.
Önskar att det fanns lika mycke kvar från min mormor men jag får glädjas åt de få saker jag har och alla minnen :)
Ha de gott, kram Ing-Britt

Therese sa...

Åhh vilka ljuvliga haddukar du ärvt, perfekt till julen :-D Du må tro jag är avis ;-) KRAM

Vit dröm sa...

vad fint med granris på trappen :) Ja bäst att du håller dig från skogen då ;)
Kram Anna

Huset på berget sa...

Vilka fina handukar! Ja passa dig för skogen så här de första dagarna;)... Fint med granris!
Kram kram

Så Vitt Jag Vet sa...

Jag vet har haft samma att mor min sparat något och nu först uppskattar jag det !
Skoj att du vill vara med i min utlottning..
Kraam
Sanne

♥ Vårt lilla bo ♥ sa...

Å, vilka söta handdukar!

Nu gäller det att hålla sig undan i skogarna tills de mest skjutglada har fått panga av sig lite;)

Ha en fin kväll!
Kram Annica

LjuvligaLjung sa...

Vilka fina bilder du lagt upp!
Handdukarna är ju supercharmiga, alltid kul när det kommer från någon nära också.

Jag längtar också efter den härliga jultid som väntar! Man blir ju inte mindre sugen när man ser ditt granris:) Jätte mysigt!

Ha en fortsatt bra dag!
Mvh Michaela

Anna sa...

Hej ! Måste egentligen oxså byta ut mina bollkryssar, men de ä många måsten just nu. Längtar oxså efter julen, tjuvstartade lite igår med att bläddra i nya numret av Isabelles tillsammans med en glas julmust ;)
Kramar

Vikeskärs hem och vardag sa...

Granris är faktiskt väldigt vackert.
Ha en fin kväll, Kram

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Åhhh så mysigt med granris Liza..:)

Handdukarna är underbara!

Ha en fin kväll
Kram Susanne

Vita huset 28 sa...

Åhh så vackra handdukar, förstår att du är glad. Fint med granris också. Ska nog ta och sätta det i krukor jag med. Fyller ju upp så bra.

Våran ica kvantum byggs om till maxi så jag ska vara på special avd. så som hemmet, kläder, böcker och hemel. Vet inte än vilken avd jag hamnar på. Jag bytte från en mindre butik där jag sålde tapeter o färg. Där hade jag bara 60% och inte helg= inge ob. Nu ska jag jobba nästan heltid och med ob så de borde ge bättre i plånboken. Va kluven om jag skulle byta då jag trivdes så bra med arb kamraterna. Men jag fick inge ansvarsområde och ingen respons på de jag gjorde o de gamla i gamet sa att de va svårt o göra sig sedd o hörd. Så nu hoppas jag att de här ska bli bra. Har aldrig jobbat åt ett så stort företag.

Kram Camilla

Familjen R sa...

Hej!
Såg på nån sida på internet för ett tag sen en tjej som hade hängt upp sådana där fina kökshanddukar som Cafegardiner, med gamla sortens klädnypor. Det såg så fint och mysigt ut. Imorgon skall jag oxo ut i skogen och plocka lite granris till våra zinkhinkar. Vågar knappt ha nåt annat i blomväg ute nu, regn och frost förstör allt tycker jag. Inte ens köpeljung. =(

Malins Lantliv sa...

Hej Liza vad fint du har gjort..får ju så mycket inspiration av dina bilder.

hoppas allt är bra med er..

kram

Susanne sa...

Förstår att du blev glad för handdukarna...jättefina! Vi har samma favoritfärger till jul ser jag ;)))
kram susanne

Mys och hemtrevnad sa...

jättefina handukar...såg du jul med ernst? Han använde så fina kökshandukar som underlägg och linneservetter på juldukningen...inte alls dum ide faktiskt...kramis semlan

Therese sa...

Morron! Så bra att du testat att måla stänger, då törs jag med ge mig på mina :-D Men först ska jag fortsätta med gårdagens måleriprojekt... KRAM!

Livet på landet sa...

Underbara handdukar!
Tänk när vi köpte vårt hus, då köpte vi med det som det stod, med alla gamla grejer & möbler kvar av den förra ägaren som var en gammal farbror som dött! Såå mycket fint, men som jag DÅ inte uppskattade utan slängdes!! Herrejösses om man kunde få spola tillbaka tiden & få börja om & SPARA allt det där gamla fina..

Kram Helena

Therese sa...

Hi hi jo nog var det en syn för gudarna där jag kom klampande med luran och bogge raka spåret hem för projekt "sanering" Nu kan jag skratta, men då grät jag nästan ;-P
Lät inget bra med kramp i magen :-/ Hoppas du kryar på dig <3 KRAM

Therese sa...

Ha ha ja jag trodde du gått å blitt sjuk, men då var det ju bra kramp, skratta mår man bra av! Å nu är jag också glad, för fotografierna blev bra, för jag har redan kikat, dagens teknik är ju otrolig. Kunde se fotona bara minuter efter de var tagna på webben! KRAMIS

Betong ute och inne sa...

Hej Liza fint med ljungen och mossan, super. Snyggt med gamla lerkrukor med...
Jo gjuta silverfat är skoj, inte helt lätt tycker jag, att inte få de för tjocka och inte för tunna.... pröva vet jag...

Ha en skön kväll
Kram Malin

Källeboda lantliv sa...

Kul med mormors handdukar... En särskild känsla ..ja man längtar till julen .. Ljung är fint i kombination med gran... Ha det bra ! Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Lilla Brödhult sa...

Åh vilka fina handdukar du fått:)
fint med granris, jag ska med ut och plocka lite granris när jakten är över...
Ha en skön torsdag kram Helene

Det Vita Drömhuset sa...

Tjusigt med granriset, jag har ju också redan pyntat med det! :)

Underbara handdukar! Tänk om min mormor har sådana i sina gömmor! Måste höra med henne....

Kram Åse

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej vännen!

Vilka fina handdukar, vilken tur att dom var sparade:))) Jätte fint med granris i spannen, åh jag längtar faktiskt mycket till jul!

Kram Susanne