torsdag 27 oktober 2011

Kycklingarna...




Här går det 3 gula kycklingar på grönbete!
Eller kycklingar är dom nog inte längre, dom har blivit jättestora!
Äntligen har dom vågat sig ut, men håller sig än så länge tätt intill hönshusets trygga väggar!




Här har vi då Olle Orpington!
Japp det va en tupp ändå... men det gör inget för han är så fin o snäll!



Och här har vi damerna, Ulla & Gullan!


Idag håller jag på i tvättstugan!
Den såg ut som ett bombnedslag så det va dags att ta sig an den...
I rummet samsas krukor o jord, penslar, återvinning o givetvis tvätt!!
Jättebra att ha ett sånt ställe där man kan vara o slabba, plantera o greja men det är ju bra om man kommer fram där oxå...
Har tom rengjort avloppet så nu börjar det bli ordning igen!


Tack snälla för alla Grattis-hälsningar i inlägget nedan!
Extra roligt att några kommenterade för första gången så jag kunde hitta till Er oxå!


Ha det bra!


Kram Liza

7 kommentarer:

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Vilka fina "kycklingar". Jättefin färg på dem. Mysigt med höns!
Ha de gott
Kram Marie

Maria sa...

Vilka fina. Jag gillar verkligen hönor. Synd att jag inte kan ha några här hemma. Och GRATTIS söta du till din ettårsdag. Önskar dig en fin kväll kram Maria

Mia sa...

Men åhhh... Jag har alltid velat haft höns... men sonen är allergisk och inte bor vi lägligt heller.. men nån gång, då ska jag ha höns =0)

Trevlig kväll
Kram Mia

Mia sa...

Vi har en katt, och det funkar bra peppar peppar. Men inget annat funkar. Han opererades för en öronskada och blev akut dålig av morfinet och efter det blev hans allergi toksvår...
Kanske det funkar med just katt för att jag alltid haft det, jag vet inte... det är lite synd för man blir så begränsad speciellt när man ska hälsa på någon som tex har hund =/
Men vi får hoppas att det växer bort.

SJälvklart är det ok, va glad jag blir =0)

Kram Mia

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Åh så fina dom har blivit! Gillar färgen på dom. Klart dom är lite fega sådär i starten;)

Grattis på 1 årsdagen:)

Kram Susanne

Mys och hemtrevnad sa...

jag vill med ha hönor, men det finns ett problem...jag är rädd för dem...hum...löjligt men sant...kramis semlan

marie sa...

Åh så fina dina hönor är;) grattis på ettårsdagaen också, jag gillar verkligen din blogg/Kram Marie