fredag 2 september 2011

Slåtter-fredag!



En ny orkidé shoppades på Ikea i Örebro på väg hem från Dalarna.
Den fick ta plats på en liten loppis-stol i hallen!




Håller just nu på med operation tömma-målarrummet-på-påbörjade-målarprojekt!
Har ju fått 2 projekt ur rummet nu äntligen, träsoffan o pelarbordet har ju fått komma på plats i finrummet men rummen dit dom andra möblerna ska flytta är ju inte riktigt klara än så jag har ju inte haft någon stress direkt..
Här får ni en liten sneak-peak på ett projekt som strax är klart!




Idag blir det dock inget målat eftersom jag spenderar min tid i vrålåket!
Är bara inne på lunch nu o va ju tvungen att blogga lite! =)
Riktigt varmt att sitta i traktorn men man får passa på vid fint väder!
Det är alltså andra-skörden vi slår idag, på söndag ska det balas!


Ha en fin fredag!


Kram Liza

7 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Åhh är det blocket fyndet som målas :)

Jasså örebro då va du ganska nära där jag bor, haha. Superfin orkide, måste nog också skaffa några till. Ikea har ju bra priser också.

Ha de bra i vrålåket, fniss
Kram igen

Livet på landet sa...

Älskar din fina lykta i hallen..vart har du hittat den?

Kram Helena

Anonym sa...

Aha, tycker mig känna igen armstödet ;)
Blir kul att se hur fin den blir!

Ha det bäst!
Kram Annica

Unknown sa...

Vilken fin orkidé full i knopp du köpt, den kommer du få glädje av länge.
Så kul att få se en liten glimt av ditt målarprojekt, ser ut att vara en fin gungstol.
Önskar dig en skön helg, kram Ing-Britt

dagdrömmar i vitt sa...

God morgon rara du, tack för din hälsning, idag mår ajg mycket bättre, hihi. så här ska nu målas hus så det ryker...
Ha en skön dag <3 nettan

Livet på landet sa...

Tack vännen för din omtanke!

De små formarna har jag köpt på Cervera, de finns förrutom dessa turkosa, i plommon, svart & vita. Dessutom var de väldigt prisvärda;)
Tänkte servera någon bärpaj i dem på festen nästa helg!

Kram Helena

LOPPISLIV sa...

Så fint med orkidé i vit kruka, står så fint där på gulliga pallen i din hall. En orkide till måste jag köpa känner jag, älskar denna blomma, just nu har jag vara en i dotterns rum. Ha en fin lördag. Stor kram Paula