torsdag 22 september 2011

Hjärta från naturen!




Igår va jag o tittade till stängslet i skogen, korna är nu utsläppta på bete där!
Passade på att plocka med mig lite mossa när jag ändå var ute, vad jag gjorde med mossan ska jag visa senare..
Men titta vad jag hittade när jag skulle plocka mossan...!
En ♥-sten! Jag som är såå förtjust i hjärtan, va ju tvungen att ta med den hem! =)




När jag gick där i godan ro längs el-stängslet o klippte ner lite grenar som växt upp hör jag hur det börjar prassla/braka till o ser hur det riktigt vajar i slyet ca 2 meter bredvid mig...!
Usch så rädd jag blev....!
Antagligen var det en eller flera älgar som höll till där bland buskarna!!


Nu är det dags att börja med middagen, magen kurrar..!


Kram Liza

9 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Men usch då..låter hemskt. Förstår du blev rädd!

Vilken fin sten du hittat:) den bara låg där och väntade på dig!

Smaklig spis
Kram Susanne

Malins Lantliv sa...

Oh fy! vad otäckt ...det var inte E som skulle skrämmas lite ;-) vilken fin sten

kram Malin

Vit dröm sa...

Vilken fin hjärtesten :)
HA en skön kväll!
Kram Anna

Anna sa...

Hej Liza !

Jag har oxså varit i skogen och härjat idag. Det blev svampplockning och granris. Ska köpa ljung under helgen och ha granriset bredvid. =)
Åh, mossplockning får det bli nästa tur, så mysigt att ha den i arrangemang nu på hösten.
Imorrn ska jag sälja min ljuskoppar så håll tummarna för mej !
Kramar

Vita Falkens Lantliv sa...

Haha ja dom är inte såå kul att ha för nära! Fick du ingen älglus på dig då? Brukar jag få om det är älg i närheten. Hatar dom små jä_larna;)
Söt sten!

Kram Susanne

Vores have sa...

Hejsa.
Så dig inde ved Susanne - Vita Falkens Lantliv.
Har tilføjet mig som følger at din flotte blog.
Ønsker dig en god torsdag aften.
Knus Hanne Bente
ww.finus.dk

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad häftigt att hitta en så fin sten.

Det är just det som är otäckt med att vara ute i naturen. Allt som sprakar, brakar, prasslar, fräser och grymtar men som man inte ser.

Krama Teres

HjärtatsVitaHem sa...

Jättefin hjärtsten. Är ju inte ofta man hittar sånna! :)

Ha det bra!
Kram Jeny

Therese sa...

Vilken fin sten!!! Å mossa har jag med inne, tycker det är så fint! Är just nu i valet å kvalet om skog/natur ska bli temat i mitt kontor eller om det ska bli vitt/shabby chict, eller ja... jag skulle vilja ha en mer enhetlig stil här hemma. Önskar dig en fin helg <3 KRAM!