söndag 4 november 2012

Regnig söndag hos djuren...



Fina flickorna som blivit 9 månader o fått tjock härlig vinterpäls! ♥


Duktiga mamman visar bebisarna var maten finns! ♥


Idag har det inte varit något vidare väder...
Regnat av o till mest hela dagen...
Vi har varit ute en hel del ändå, fixat o grejat hos djuren!
Jag springer ut i hönshuset titt som tätt o serverar mat o vatten till dom små, mycket pyssel blir det men åh så ljuvliga dom är!


Nu är jag superdupertrött o ska faktiskt ta o hoppa i säng allaredan!

Ha det bra!


Kram Liza



9 kommentarer:

Lantligt i Smultronbacken sa...

Vad roligt att det blev dunbollar tillslut. Så söta.
Damerna i dörren var supersöta de med, älskar ju djur jag och kan inte se mig mätt på dem

Kram Teres

Bellas Lantliv sa...

Vilka fina getter du har! Det har jag varit sugen på att skaffa också, men där säger sambon stopp!.
Mysigt med djur!

FruNeroLindström sa...

Haha, allra redan? Då låg jag redan. Här brukar vi krypa i säng mellan 21-22 på kvällarna, kvällströtta som tur är båda två.
Men så söta getter du har med. Underbara djur, en lyckosamt liv du har som har möjligheten att få bo med dem så nära.
Jag drömmer vidare om en framtid på landet med diverse djur i ladugården igen. Men som livet är nu passar det bättre att bo som vi gör, och jag trivs även med livet som så.
Hoppas ni får en härlig start på veckan, Kram Malin

Unknown sa...

Såååå himla söta djur du har. Skulle vara kul om du visade bilder på alla djuren på gården. Undrar lite hur många djur ni har :).
Önskar dig en bra start på kommande veckan, kram Ing-Britt

Vikeskärs hem och ting sa...

Så söta :)
Ha en fin måndag, kram

Mys och hemtrevnad sa...

vad de har växt redan de små kycklingarna...så söta, getterna är med fina...kramis semlan

Sallys hus sa...

Hej hej!
men duuuu såååå sööööta!!
De är allt bra fina..å kycklingarna åå så söta! men varför måste de vara i en komposthage? Är det för att de andra hönorna inte ska hacka på dem eller så??
Du är så himla duktig som hinner fixa med både djur o hem...vad fin spegeln blev!
Ha en härlig dag!
kram Katarina

Bellas Lantliv sa...

Jo sambon tycker att det räcker med hönsen och hunden.
Det är jag som har djurintresset....
Men vem vet jag brukar kunna övertala honom! Ha det gott!
Kramar

marie sa...

Vad söta de små kycklingarna är;) För att inte tala om getterna. Visst är det lite pyssel med kyckingar och ibland undrar man vad man gett sig in på. Sen hux flux är dem stora, det går så fort. Så passa på att gosa med dem nu/Kram Marie