måndag 26 november 2012

Problemlösning....


Hej på er!
Tack för era kommentarer!
Ännu har jag ingen lösning på problemet, har provat att lägga till en ny skribent men inte lyckats...
Ska försöka ta tag i det imån o se om jag klurar ut hur man köper mer utrymme...
Det här är ju bara för trist, en blogg utan bilder är ju enligt mig supertråkigt!!

Men eftersom jag för tillfället helt saknar blogglust, blir ju så när det strular, får vi en hel del annat gjort!
Äntligen är fönstren i finrummet på G!
Vi har gjort fönsterbrädor till 2 av 3 fönster o även lister är på gång nu!
Tänk.. jag får nog upp gardinstänger o gardiner till jul!!! =)


Idag har jag även gjort något väldigt konstigt men väääldigt spännande!!

Trevlig kväll!


Kram Liza


19 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Hej Liza!!
Jag läste hos nån som hade blogger att man skulle minska bilderna, det har funkat för henne. Tror at Lantlifs Anette hade samma problem som du, kolla hennes inlägg och kommentarer i helgen typ..
Hoppas det löser sig!
Kram Anna

Vikeskärs hem och ting sa...

Vet du, sök efter ditt picasa webbalbum, rensa där så ska du se att du kan lägga upp fler bilder.
Du behöver inte köpa mer utrymme då, ta för vana att rensa där så går det fint :)
Kram

Sofi sa...

Hej

Tyvärr så kommer jag inte ihåg vart jag hick in och köpte mer utrymme, men det är verkligen att rekommendera för då slipper du gå in och minska mer och ta bort bilder stup i ett:)
Om jag bara kunde komma ihåg hur jag gjorde...

Kram på dig

Lantligt i Smultronbacken sa...

Åhh, vad tråkigt att du inte lyckats lägga till en ny skribent. För mig funkade detta klockrent och jag googlade och fann en superbra hemsida med steg - för - steg beskrivning som var lätt. Har försökt hitta den men vet inte vart den var tyvärr. Dessvärre lyckades inte jag köpa mig mer då jag inte alls fixade hur man gjorde det.

Men jag hoppas någon kan hjälpa dig så du får till det. Jag vill ju gärna visa stora bilder så jag ville inte hålla på och förminska bilderna så de inte skulle räknas in.

Kram Teres

Therese sa...

Din lilla luring, jag blir ju sååå nyfiken, men hoppas att det är som jag anar och tror... Å härligt att n iahr tid med renovering, här skulle jag behöva ta tag i trappen ch övre hallen.... KRAM <3

Madame Edith sa...

Alltså det är ju verkligen konstigt. Var och varannan blogg har visst fullt i bildbanken på en och samma gång (så även jag)

Hoppas att det löser sig för dig snart.

Kram/M

Familjen R sa...

Det där hände mig för längesedan och då gick jag in och radera massa gamla bilder jag hade liggandes från den förra bloggen mm. Sen i fortsättningen är det smartast om du minskar ned storleken på fotona. De blir lätt "för" stora med en systemkamera. Jag är emot att köpa utrymme, det skall vara gratis att blogga enligt mig =)
Lycka till!

Sallys hus sa...

Hej ehj!
Jag har precis köpt mig mer utrymme...17 kr /månad och inte svårt alls..;)
Klicka bara på länken och följ instruktionen..
Kram Katarina

Unknown sa...

Så du har oxå blivit drabbat...lite märkligt att alla fyller kvoten samtidigt. Jag la dit en ny skribent men tycker det är krångligt så jag betalade till slut.
Annars har jag hört att om man minskar ner bilderna till mindre än 800mp så räknas de ej enligt blogger.
Lycka till och du sluta inte blogga bara för då kommer jag sakna dig enormt.
Kram Ing-Britt

Lantligt i Smultronbacken sa...

Jag har hittat sidan som hjälpte mig när jag fick slut på bildutrymme

http://fixa-din.blogspot.se/2012/06/mer-gratis-bildutrymme-gor-sa-har.html

Det ser mycket ut med det är bara mkt text, stegen är jättelätta och går fort

Kram Teres

Det Vita Drömhuset sa...

Hur går det för dig?

Kram Åse

Frederica sa...

Kikar in för att önska dig en FIN ADVENT! :)

Hoppas problemet löser sej snart?

Kramar!

20-talshuset sa...

Hoppas verkligen du får ordning på bloggen och blogglusten! Jag blev ju såå nyfiken på fixet med fönsterbänkar mm i finrummet. Vi håller just nu också på med liknande projekt...:-) Ha en fin söndag! Kram Anna

Therese sa...

Hej vännen <3 Hoppas du mår fint och har det bra, samt att ni njutit av en skön 1:a adventshelg! Lämnar en drös kramar och önskar dig en fin vecka!

Unknown sa...

Hej Liza! Hoppas det är bra med dig och att du får ordning på din blogg. Sakar dina inlägg :) Ha de gott! Kram Marina

Anonym sa...

Hej du!
Jag fick som alla andra slut på mitt bildminne. Nu förminskar jag alla bilder innan jag lägger in dom och det funkar bra.
Ha det gott
Kram
AC

Vita huset 28 sa...

Hej där länge sen, hoppas du finner en lösning på problemet o får tillbaka blogglusten också.

Är ju nyfiken på hur de går med fönster o fönsterbrädor. O så på vad de va för nå du gjorde också :)

Kram Camilla

Winter to be... sa...

Men Liza var är du!? Du har väl inte försvunnit för gott? Tittar in varje dag för att se om du kommit tillbaka...
Hoppas du har det bra!
Kram Hanna

Unknown sa...

Hejsan Liza!
Hoppas allt är bra med dig och alla djuren på gården.
Hoppas du löst löser problemet eller får blogg lusten tillbaka snart för nu saknar jag allt dina mysiga inlägg :).
Ha de gott, kramar Ing-Britt