onsdag 26 januari 2011

Murgröna...


Igår var jag ju som sagt till det underbara lilla växthuset där man vill ha allt...! Dom har så mycket fint att det nästan är jobbigt att åka dit! Men inte så där jättedyrt så man kan plocka med sig lite ändå..
Med mig hem fick jag 2 st murgröna o båge, köpta var för sig, det blir billigare då.....!
Och jag som älskar att pilla med växter fick själv klä bågen precis som jag vill!


Syns lite dåligt men bågen är så där lite snyggt rostig...



Blev så fint i köksfönstret nu..!

Inatt blir det tydligen lite kallare igen.. =/
Måste springa o sätta på elementen i vår lilla stuga..!

Ha en trevlig kväll!


Kram Liza

10 kommentarer:

Unknown sa...

Ser ut att vara en riktigt fin båge.
Vi hade hela -14 grader imorse när barna gick till skolan och i skuggan sjönk det inte så mycke under dan. Ändå blev det takdropp i den värmande solen...UNDERBART. Tror våren är och knackar på...:).
Ha en bra kväll, kram Ing-Britt

Vårt hem på landet sa...

Mmm, jag gillar också rost! Har bestämt att det ska bli massa rost ute till sommaren i form av armeringsjärn- en hel paviljong bl annat :)

Jag tycker murgrönor är väldigt svåra att sköta. Jag är inte så duktig med vattnandet... Har en i köksfönstret på båge också än så länge levande ;)

Antar utmaningen förresten!
Kram, Emma

Vikeskärs hem och vardag sa...

Men vilken fin båge...

Jaa, jag vet nu ungefär hur jag vill att klänningen ska se ut så jag får göra ett urval. Så blir man ju uppassad, man slipper hämta klänningarna själv :)

Ha det fint, kraam

Linda sa...

Vilken fin båge! Och härligt med murgröna! Mina torkade bort här straxt innan jul, nu påminde du mig om att jag verkligen måste köpa nya! ;)

Kram Linda

Madame Vit sa...

Murgröna är verkligen fint =) passar alltid!
Tycker det är svårt nu, vill ha pelargoner och andra vår/sommar blommor. Får hålla mig till tål ett tag till =)

Kram Fia

Zinkhjärtat ♥ sa...

Hej Vännen!

Javisst är servisen söt! Den heter Uppsala-Ekeby "Gyllem".

Ja, det är lite långt mellan oss - hade gärna tagit en fika:)!

Jag har aldrig lyckats riktigt med murgröna-får nästan alltid spinn på dem så nu har jag gett upp....

Stor Kram Annelie ♥

Zinkhjärtat ♥ sa...

PS..... tack för Utmaningen. Ska ta tag i den imorgon:)
Stor Kram Igen ♥

Det Vita Drömhuset sa...

Vilken fin båge! Jag gillar mönstret på den och att den är rostig!
Ha en fin dag! Kramiz

Hanna sa...

Vad fint! Bågen såg jättefin ut!
Älskar murgröna, kom på nu att jag inte har någon alls kvar inne. Men i vinterdvala har jag ett gäng som tur är :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Hjem Kära Hjem/ Anna sa...

Hej!!
Första gången jag är härinne o jag trivs ;o)=
Stannar kvar här, o bjuder med det samma in dig till mig!

http://hjemkarahjem.blogspot.com/

Klem Anna