söndag 25 mars 2012

Sommartid!





Nu har vi sommartid igen!
Underbart tycker jag o just nu känns det ju faktiskt som sommartider redan!
Vilket väder vi haft i helgen, vill bara vara ute o njuta!

Igår planterade jag små söta penséer i lerkrukor som fick pryda paviljongen!
Gillar när krukorna är så där slitna o lite nötta...




Måste visa några andra som  oxå njuter!
Igår låg dom på gräsmattan o sov/solade hela gänget!
Kan dom bli lyckligare tror Ni......?!
Och värper gör dom som aldrig förr, har börjat sälja lite ägg när jag får för många!


Ha en skön söndag!


Kram Liza

11 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan Liza!
Visst är det en härlig tid nu vännen, jag njuter nog lika mycket som dina fina höns :).
Nej du har nog heller aldrig ätit frukost ute i mars förut men däremot har vi suttit ute och fikat vid några få tillfällen på just gårdagens datum.
Önskar dig en fortsatt härlig dag, kram Ing-Britt

Vikeskärs hem och ting sa...

Visst är det underbart.. Söta penseér du har där.
Kram

sussi sa...

Så fint. Men kan man redan plantera? Kram Sussi.

Therese sa...

så underbart!!! Är riktigt avis på ert sommarväder, fast även här har det varit underbar vårvinter i dag, vi har varit ute med skotern och njutit :-D KRAM

Anna sa...

Hej vännen !!!

Har oxå grejat med pensér under helgen, fast mina ser ut som violer =) Men oavsett hur dom ser ut ä dom ljuvliga =)

Kramar

Livet på landet sa...

Jättesöta penseer & visst känns det som om sommaren har kommit!
Vi hade till & med dotterns släktkalas utomhus här igår:)

Kram

Sofi sa...

Så härligt!
Å hönorna är ju bara så söta! Kan tro att de är lyckliga:)
Kram på dig!

Vita Falkens Lantliv sa...

Så härligt för hönorna att gå omkring på gräset:) Visst har vädret varit helt underbart:)

Kram Susanne

Ekenäsliv sa...

Åh så mycket fint du bjuder på Liza!!!
Tycker med att vaktelägg är sååå fina. Jag köper dem på Plantskolan på vägen hem:) Lägger i lite planeringar och så. (de jag köper är ju tomma;))
Härligt att kunna sitta ute i paviljongen!
Vår trädgård är allt annat än en paviljong nu;) En vallgrav runt huset har vi och när han var här oh grävde grävde han upp lite annat gammalt bråte så vi kan så in gräs istället.
Ha de så gott!
Kram Anna

Anonym sa...

Så söta små höns. Jag kan höra hur de kacklar i det fina vårvädret och spätter i det spirande gräset. Så mysigt. Hälsningar från Eva L. i Blekinge.

marie sa...

Här har också planterats panseer, det är ju det ända man vågar ha ännu. Så härligt för hönsen att få njuta av vårvädret oxå=)
Kram Marie