måndag 19 mars 2012

Hortensia & Helgen...







Har haft fullt upp i helgen därav ingen bloggning...!
I lördags hjälpte jag en vän att komma iordning i sin nya lägenhet, vi städade, möblerade, fixade o grejade o tillslut såg det ut som om hon faktiskt skulle bo där! =)

I söndags åkte vi o hämtade mitt senaste blocket-fynd!
Efter att gång på gång missat möbler fick jag äntligen napp, va det är får ni se lite senare!
När vi hämtat möbeln blev det ett stopp på Ikea!
Där handlade vi säng, madrasser, täcken, kuddar o sängkläder!

Det är nämligen dags att ta tag i vår gäststuga o försöka få den uthyrd lite i sommar!
Min bror kommer ner o hälsar på i början på april så då ska det va färdigt!
R o jag började fixa där nere igår men det är en hel del till att göra!
Nu har vi i allafall fått ihop 6 bäddar så att det finns något att sova på!

På Ikea hittade jag även den underbara Hortensian i rosa/lime!
Första gången som jag har en så vi får se hur det går..

Här hade vi riktigt bus-väder inatt/på morgonen!
Regn, hagel o blåst.... men nu verkar det som om det klarnar upp!


Ha en bra dag!


Kram Liza

17 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hej Liza!

Vilken underbar hortensia!!
Ställ den ljust och låt den inte torka ut så klarar den sig. Sen kan du plantera den i en större kruka och ha den ute. då kommer den växa...i höst sen kan du plantera den i någon rabatt...så kommer den år efter år...så gör jag med mina...det funkar..;)
vad spännande med uthyrningshus...
Kan tänka mig att det är många som vill komma ut o leva lantliv ett tag..;)

Vad fint ni har det i ert finrum..;)
Och så sött du påskpyntat ute!
Stackars lilla handleden! Ta det lugnt nu!!

Ang. vårt uterum kan du klicka i högerspalten på kategorin uterum så ser du hur vi gjort. Det är bara en vägg med riktigt gamla fönster. Sedan är det skjutpartier. Vi var oroliga först att det inte skulle passa till vårt gamla hus. Men i o med att vi valde ett täckt tak (som så småningom ska få ett räcke, så det ser ut som en takterass ovanpå) i stället för plast tak tycker jag det blev jätte bra. Vi var oroliga först..ifall det skulle bli för stor kontrast..men vi är jätte nöjda....;)

Ha en fin dag!
kram Katarina

Ljuvligtvitt - lantlig inredning, ProMarker & två små gossar sa...

Här har det också varit oväder som lämnat ett vitt täcke efter sig :(
Men nu lyser solen.

Åh spännande med ert blocket fynd :D

Jag har heller aldrig haft hortensia..berätta hur det går, om det är tillräckligt lättskött för mej ? ;)

Kram!

Sofi sa...

Vilken fullspäckad helg! Kul att fixa i ordning gäststugan:)
Hortensian är jättefin! Kanske ska skaffa mig en sån med:)
Ha en fin dag!
Kram Sofi

Therese sa...

Hi hi du gör mig galen, nu är jag ju så där galet nyfiken på ditt blocketfynd, du får slutas att retas så där ;-D Skämt å sido ska bli kul att se vad du köpt! Å skoj att få dona i ordning gäststuga/uthyrningsstugan!
KRAM <3

pepparkakshuset sa...

det verkar som du haft en bra helg med mycket fix:)) fin hortensia det var. jag har heller aldrig haft någon hortensia, men nu kan jag ju följa din;))hoppas den överlever:) är de svåra, eller? jag vet inte

ha en trvlig måndagseftermiddag
kramelikram
ELLINOR

Fru Lammen sa...

Va fint du har det! Har följt din blogg ett tag nu och du ger mkt inspiration =)
Kram, Therése

dagdrömmar i vitt sa...

Heeej vännen! Så fin hortensia!! Jag har redan i år hunnit ha ihjäl en...:( men det brukar vara lättare på sommaren utomhus;) det är väldigt vackert att torka en klase!!
Ha det så gott och lycka till med gäststugan/rummet;)
Kramkram<3nettan

Marina sa...

Full rulle hela helgen, ja då springer tiden iväg! Vilken vacker hortensia, gillar färgen. Här har det blåst halv storm hela dan, inte allt trevligt att promenera hunden :/ Ha en trevlig kväll! :)

Rosa i huset i vitt sa...

Vad kul att fixa till ett gästhus.

Kram Rosa

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen! Hortensior är så vackra. Är sugen på att köpa en men är lite feg... Har fått för mig att de är svåra... men å andra sidan är alla blommor svåra för mig, haha!
Kram kram

Anna sa...

Hej !

Låter som en toppenhelg, ska bli spännande att se ditt fynd =)
Smålog lite för mej själv när jag så din hortensia.. Jag ropade in två oäkta på auktionen, men jag hoppas att du klarar den ! Det tror jag !!!!

Kramar

Unknown sa...

Kul att börja fixa med gäst stugan och vad spännande med blocketfynd.
Hortensian var snygg, annorlunda skarp färg. Tyvärr är jag värdelös på dessa ja på de flesta blommor faktiskt ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Vita huset 28 sa...

Hej vilken fin hortensia.
Om du sköter den som sally skrev så klarar den sig.

Jag har flera som jag har planterat ut i rabatten sen på sommaren. De kan visserligen byta färg där. Det beror visst på ph värdet i jorden. Hade en ceris som sen har blivit ljuslila!

Hoppsan vilken helg. Förstår att du inte hunnit blogga. Oj va spännande med blocketfynd, nyyyyfiken :)

Kram Camilla

Ekenäsliv sa...

Ytterligare en nyfiken i en strut som får vänta och vänta på att se vad det är du har fyndat!!
Själv fyndade jag ett köksbod på blocket, som hämtades hem i lördags=))

Tack Liza!! Tack och lov kan man nu slås mot drakar;)
Lite spännande saker på G och det är SUPERKUL!!!

Du har så fint överallt!
Må så gott!

Kram Anna

Annaochlivet sa...

Det lät spännande med blocketfyndet:) Det måste vi ju få veta snaaart! Superhärligt med färgklick till blomma:) Gött att du haft en bra helg! Kram kram

Therese sa...

Tittar in och lämnar en kram, hoppas din tisdag blir fin <3 Här kan jag inte släppa tanken på att knata å köpa en hortensia i vitt, undra jsut vars jag fått inspirationen ;-P Men tror det får bli pelargoner istället då de är lättare att hålla vid liv för mig... KRAM

Vackra Vita Ting sa...

Vilken fin hortensia!!
Har heller aldrig vågat mig på dessa skönheter men just nu kliar det i vartenda fingertopp att få inskaffa massor av fina blommor. Känns som jag kanske ska våga mig på den i år:)

Kram