lördag 24 mars 2012

Praliner..?






Får det lov att vara en pralin....?!
Eller nä... små ljuvliga ägg är det ju i skålen, fast dom ser nästan ut som praliner! =)
Tycker det är såå fint med vaktelägg o hade turen att få några av min fina vän F!

Den fina tuppen i gjutjärn fyndade jag igår när vi handlade lite efter vårt tippen-besök!
Då sprang jag även på blogg-kompisen Annica!
Kul att träffa dig igen Annica! =)

Idag åt vi frukost ute i paviljongen, vet inte om jag någonsin ätit frukost ute i mars månad innan...!
Så härligt o nu blir det strax en fika där ute oxå!

Vi har precis varit o hämtat hem vedklyven från mina föräldrar så nu har vi o göra ett tag framöver!
Kom på mig själv med att tänka att det nog va en ganska kul syn när vi (jag, R o Lilla E!) körde förbi grannarna inklämda i traktorn! =)


Ha en fin lördag!


Kram Liza

8 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Superfint!
Vill oxå ha såna söta vaktelägg o pynta med.

Ha en skön helg
Kram Camilla

Huset på berget sa...

Söta ägg! Hm jaa du denna ved... Känns som det aldrig tar slut;). Hm.. Hur är det nu? Bor ni i ditt föräldra hem eller har ni köpt gård i närheten?
Visst är det ljuvligt aatt kunna sitta ute så här tidigt på våren.
Jag njuter för fullt!
Kram kram

Hannashome sa...

De är ju iaf söta som praliner =)

Fint du har gjort!

Hoppas våren är här för att stanna nu så vi kan sitta ute och äta varje dag.

Ha en fin kväll!
Kram/ Hanna

Rosor och ruiner sa...

Så himla fint - vill också ha!!

Källeboda lantliv sa...

Jag har också köpt vaktelägg .. Vad är det för ägg egentligen ?? Vet du det ? .. Ja vilka härliga dagar nu .. Njuter .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Sofi sa...

Hej Liza!
Vilken härlig dag du verkar haft!
Tänk att vi har det så varmt i Mars, helt fantastiskt!:)
Kram på dig vännen!

Källeboda lantliv sa...

hej igen ..det var kul att få veta var äggen kommer ifrån ..och varför de just heter vaktelägg ..ska googla också ..att jag inte tänkte på det ..tack för tipset ..söta är dom iallafall ...njut av ännu en dag is olen ..kram jeanette.kallebodalantliv

Therese sa...

Den där gjutjärnstuppen är inte dum, får mig att fundera på om jag kan måla en gräslig porslinshöna i grälla färger i metallfärg... hm... kanske kan bli bra!? Måste nog testa... Ha en fortsatt mysig kväll, jag ska återgå till Solstorm på TVn. KRAM