torsdag 1 september 2011

Välkommen Hösten!




Då var årets första höstmånad här o för min del gör det absolut ingenting, älskar hösten!!
Så mysigt att få tända massor av ljus både inne o ute på trappen o elda i öppna spisen igen!
Fast idag har det varit riktigt varmt o fint väder så mamma o jag tog cyklarna ut i vår skog..




Det här blev resultatet av skogsbesöket!
Usch vilket pill men nu är 8 liter svamp rensad o förvälld!
Tycker det är superkul att plocka svamp men äter det inte själv!


Ha det bra!


Kram Liza

6 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Hahaha samma här, älskar att plocka svampen, såå kul:) Men äta den, det kan kvitta;)

Underbart höstväder har det varit idag, jag var också en sväng i skogen och plockade svamp idag.

Kram Susanne

Therese sa...

Du får testa min svamppizza med mycket lök så kanske du blir omvänd ;-) KRAM

dagdrömmar i vitt sa...

Ååå din tok,,, hihi. Man måste ju äta svamp!!
När jag var yngre gillade jag inte konsistensen, men nu ÄLSKAR jag svampen, hihi
Du kan också lära dig!!<3
sov gott<3 nettan

Unknown sa...

Är precis som du, gillar att plocka den men har svårt att tugga den.
Tycker det både ser och luktar väldigt gott och finns många lockande recept så jag försöker lära mig. Går si o så men jag är inte den som ger upp i första taget.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Vikeskärs hem och vardag sa...

Du får gärna skicka några kantareller för här hittas inga :(
Kraam

Vita huset 28 sa...

Åhhh så härligt med svamp! Men toka då plockar men äter inte :)

Fin lykta, vi säljer såna på jobbet. Funderar på en till trappen... Hmm .... ja de får de nog bli.

Ja visst är de väl härligt med höst iaf. Mysa inne under pläd, bra film med gott till o massa tända ljus.

Ha en skön helg.
Kram Camilla