fredag 9 september 2011

Höst på trappen!







Nu är det höst på trappen!
Planterade ljung i mina rostiga krukor o dekorerade med lite mossa o äppel!
Blev billigt material av sånt jag hade hemma eftersom ljungen va ganska dyr!
Äpplena får jag att stanna kvar med hjälp av några grillspett i trä som jag brutit av i mindre bitar...

Idag är andra dagen som jag eldar i vår vedpanna för att släppa upp värme i huset, va ganska rått på morgonen.. så nu är väl eldnings-säsongen igång!
Vedpannan är vår enda värmekälla..
Men det räcker med en liten brasa än så länge!


Hoppas Ni har en fin fredag!


Kram Liza

14 kommentarer:

Vikeskärs hem och vardag sa...

Jättefint! Trevlig helg, Kram

Vita huset 28 sa...

Hej de där blev ju jättefint. Ja visst är ljungen dyr, men de i skogen kostar ju inge :)
Smart med äpplena.

Grattis till din fina vinst också o tack för din fina utlottning även om inte jag van, hiihi

Ha en skön helg
Kram Camilla

Vackra Vita Ting sa...

Fint!! Nu fick jag riktig höst inspiration. Tack! Ska oxå rensa upp i trädgården i helgen och skaffa lite fin ljung:)
Trevlig helg!
Kram
Paula

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vännen så fint du gjort. Älskar din kruka !!
Eldar ni redan, här har vi varmt i huset till och med på nätterna, vi vädrar på mornarna och släpper in den friska morgon luften. Det älskar jag.
Men det kommer nog lite kyla snart!
Kramkram <3 nettan

Unknown sa...

Hejsan Liza!
Så fint det blev med mossa och äpplena till den fina ljungen.
Skulle plocka hem lite mossa idag men ville ha den vita och hittade bara grön på dagens promenad.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Källeboda lantliv sa...

jättefint arrangemang ..tänk vad naturen är fin ..trevlig helg ! kram jeanette.kallebodalantliv

Anna sa...

Hej Liza !
Vilken fin plantering o kruka ! Själv brukar jag alltid köpa o plantera ut ljungen när vi har marknad här, brukar vara i slutet av september. Har oxså gjort lite höstfint idag med rönnbärshjärtan =) Hoppas du får en toppenhelg. kramar

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Jättevälkomnande på er trappa..:)

Ha en toppenkväll
Kram Susanne

Annies Blå sa...

Hej! Så fint du gjort på trappan. Riktigt mysig höstkänsla...den rostiga krukan är jättevacker!
Ha en bra helg!
Kram/Annie

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Så fint du har gjort på trappan, gillar din rostiga urna skarpt:)

Grattis till din vinst och tack för din fina utlottning:)

Kram Susanne

Lilla Brödhult sa...

Så fint du fixat till det på din trappa, tänk vad naturen är bra, det enkla är oftast finast...
Att elda med ved ger den skönaste värmen men jisses så jobbigt det är ibland på vintern när det är riktigt kallt ute... Ha en fin helg/ Helene

Betong ute och inne sa...

Grattis till Cecilia, och så fin din rostiga kruka är...sådan skulle jag vilja ha, men tycker de har varit för dyra för mej, där jag hittat dem...
Ha en skön helg
Kram Malin

Mjuka sa...

Superfint verkligen!
Ha en fin lördag!
Kram Malin

Maria sa...

Underbart höstmys på trappan. Det är så tacksamt med alla mustiga färger tycker jag.

Önskar dig också en jätteskön helg. Kramar från Maria