onsdag 15 februari 2012

Källarfyndet.....





Här är mitt källarfynd!
En gammal låda som min morfar haft fiskegrejer i så länge jag kan minnas!
Men härom dan när R rotade fram lådan för att titta över isfiskesakerna (vi ska nämligen isfiska + grilla korv med Rs systrar i helgen om vädret tillåter) så såg jag på lådan med helt andra ögon....
-Den ska upp i inredningen, halvskrek jag...!! =)
Lådan kommer helt säkert från mormor & morfars affär o verkar ha innehållit mandel en gång i tiden....







På hallen uppe har jag tänkt mig lite ruffare stil, lite fransk lantstil/industri men på mitt eget lilla vis så klart!
Har beställt en matta från Ellos som jag hoppas passar o så MÅSTE vi komma iväg o köpa fåtöljerna på Ikea oxå, men vädret är ju inte det roligaste att köra i....
Nu ställde jag den lilla lådan/kistan i ett hörn mest på prov däruppe men tycker den passade jättebra!


Jsut nu sitter jag med kaffekoppen men ska snart bege mig ut o skotta, vi har fått flera centimeter snö inatt!


Ha en bra dag!


Kram Liza

22 kommentarer:

sussi sa...

Så snygg. Kram Sussi.

Lantligt i smultronbacken sa...

Visst är det roligt när man ser samma sak flera gånger och tillslut ser med andra ögon och upptäcker potentialen. Billigt blir det ju då också;)

Kram Teres

Mamma till 4 sa...

Hmm.. skrev en kommentar, men kom till nån konstig ruta? Jaja försöker igen hihi
Så snyggt det blev! Det är så fint att få in lite gamla grejer i inredningen.
Kramen ♥

Villa Hvit sa...

Jättesnygg låda!!
Skotta på!!!

Kramis Anetthe

Maria sa...

Å vad härligt...gillar gamla kistor. Nu har du ju en historia bakom mycket trevligt :)
Må väl och kram från Maria

Unknown sa...

Alldeles för fin låda för att ha till fiskesakerna i källaren, klart den ska in i ert fina hem.
Jag har oxå lite ruffare inredning i hallen uppe med bla den stora tändstickslådan.
Ha en fortsatt bra dag, kram Ing-Britt

Rosa i huset i vitt sa...

Superfin låda

Ha en bra kväll

Kram Rosa

Anonym sa...

Jädrar du, den var riktigt fin den. Jag är lådgalen, ja galen i en massa annat också. Men inget är som gamla trälådor med text.
Ha en riktigt skön kväll
AC

Sofi sa...

Å vilket fint fynd! Det blev jättebra med lycktan på!
Jag har också skottat snö idag när jag kom hem! Ser det som lite extra träning (som jag verkligen kan behöva;)
Kram på dig!

Helenas blogg sa...

oj vilket fynd...tack för dina fina kommentarer, de värmer=)/Helena

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Sååå fin..:)

Kram Susanne

Små steg till ett enklare liv sa...

Alltså ha en så fin lykta liggandes i källaren tänkte jag först. ;)Sen såg/läste jag om lådan.Riktigt fin den med.Får säkert plats en hel del i den. kram *piah*

Frederica -Ljuvligtvitt sa...

Vilket fynd! :)
Kul när du vet lite "historia" om den också!

Ännu en fin lykta också ;) Vart hittar du allt?

Kram!

Livet på landet sa...

Vilken underbar låda..gratisfynd är ju toppen!

Kram Helena

Anna sa...

Hej !

Förstår att du skrek, det hade jag oxå gjory ;)
Är galet avundsjuk, vill oxå ha en sån :)
Jag har sytt kuddfodral idag och grejat. =)

Kramar

marie sa...

Vilket fynd! Måste vara jätteroligt att kunna fynda i sitt eget hem, små skattjakter:) Den var riktigt fin/Marie

Gammalt, nytt och allt däremellan sa...

Jättefint! Alltid roligt när man kan göra fynd.

Kram Sara

Ekenäsliv sa...

Den var superfin!!! Jag had också skrikit till om jag sett den;-)
Blir spännande att se vad det är för matta du klickat hem!
Kraaaaaam Anna

Villa Vinkelhaken sa...

Jättefint och lyktan är heelt i min smak! :)

Kram Jenny

Källeboda lantliv sa...

Wow! Vilket fynd ! Super fin .. Kram Jeanette. Kallebodalantliv

Drömmar i vitt sa...

Så härlig hörna...
Man kan ju faktiskt göra
fynd hemma också, är ju
inte allt man kommer ihåg
att man har undanställt...
Ha det gott!
Kram Anita K

Zinkhjärtat ♥ sa...

Jag är såå avundsjuk - tänk om jag hade en källare full med fynd:)!

Träkistan är verkligen jättevacker och det är ju klart att du ska ha den inne!!

Ha det gott
Stor Kram Annelie ♥