torsdag 15 mars 2012

Påskpynt ute...





Igår blev det lite mer vår/påsk ute!
En gammal tratt i zink kom upp på husväggen o fick ett rede av hö o några ägg!
Kanske skulle plutta dit en liten blomma av nåt slag oxå!
Skulle vilja göra många fler arrangemang i krukor/hinkar här o var men behöver samla på mig lite fler ägg i material som tål att vara ute... har sett fina i betong!
Måste införskaffa lite mer vårblommor oxå!




Ajaj.... idag har jag ont...
Mina handleder gillar INTE vedklyvning.....!
Måste gnälla liiiite...


Nu ska jag torka av o fixa iordning några saker som jag sålt på Facebook-loppisen!


Ha en bra dag!



Kram Liza

11 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Så mysigt det ser ut:)

men inte med din hand/arm..:( Stackars dig, hoppas det blir bättre snart:)

Kraam Susanne

Villa Carl Larsson sa...

Hej Liza. Nu var det alldeles för länge sen jag skrev något här. Hoppas det är bra med dig förutom den värkande handleden. Inget vidare. Du får ta det lugnt med veden. Kör med mannen din istället :) Fast jag vet att det kan vara svårt att hålla sig. En stark kvinna reder sig själv, eller hur? :)

Fint du gjort med lite påskpynt ute. Gäller bara att använda fantasin. Har börjat med lite påskliljor och penseér ute. Vårfint!

Sköt om dig. Kram Josefin

Villa Hvit sa...

Vad fint du gjort med äggen! Kanske borde ta tag i nåt litet påskpynt här med..;)
Ajajaj...inte kul att ha ont! Du får se till att vara rädd om dig.
Kram Anetthe

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej, Vilket sött pynt du har gjort :) Gillar blomman till håret oxå!
Kram & ha en bra fortsättning idag

Sofi sa...

Du är så pysslig Liza! Pyntar och fixar både ute och inne:)
Klart man får gnälla lite när man har ont:)
Fina köp du gjort, örhängena och tygblomman var jätte söta.
Önskar dig en mysig kväll!
Kram Sofi

Anna sa...

Hej vännen !!

Men fyy, hoppas det inte gör allt för ont vännen :/
Imorrn får jag mitt månbord och jag väntar sååå.. =) Så det riktigt kliar i fingrarna att greja med härliga vårblommor att pryda det med =)

Kramar

Therese sa...

Jätte gulligt med äggen i tratten <3 Gillar den skarpt! Hoppas du får vila lite så handlederna får återhämta sig. KRAM!

Huset på berget sa...

Åh vad gulligt det blev. Snart dags att ta itu med lite påskpynt här hemma. Du inspirerar

Ekenäsliv sa...

Aj aj aj din stackare, var rädd om dig!
Jättefint arrangemang du gjort :)
Må gott!
Kram Anna

Cecilia sa...

Så fint du gjort i tratten!
Hoppas handleden känns bättre!
Önskar dig en skön kväll!
Kram Cecilia.

Sommaren65 sa...

Men stackare har du fått så ont efter vedarbetet. Ta det lite lugnare...hoppas att du blir bra snabbt igen. Jag vet när man står där o håller på med veden så tänker jag i alla fall ska bara hjälpa till lite till. Oh så skönt när allt är klart. Många krya på dej hälsningar Magdalena =)

Ha en härlig söndag trots allt imorgon