måndag 5 mars 2012

Helgen...





I lördags va jag på Ikea hela dagen!
Jag va ju där för bara någon vecka sen o köpte fåtöljerna, nu var jag med som smakråd/bärhjälp/sällskap till en vän som tyvärr ska separera.....
Det va mycket som stod på inköpslistan o när vi äntligen kommer till kassan med våra 4 vagnar fulla med möbler tittar kassörskan på oss o utbrister:
-Jag hoppas ni har bärhjälp med er!!
-Näe sa jag, det är bara vi..!
Men tjejer kan visst, vi fick upp alla möbler på vårt släp, surrade fast dom o körde trötta men nöjda hemåt!

Och självklart fick jag en kasse med mig hem!
Fastnade för dom ljusrosa skålarna, tänk er smulpaj o vaniljsås i dom till sommaren! =)
Har faktiskt inte så mycket skålar o inga som är lite mer vidd på som dessa så det va ett bra köp!
Dom söta servetterna passade fint till o va så härligt somriga!
Sen fyllde jag på ljuslagret ordentligt!
Gillar dom större värmeljusen, perfekta i lite större lyktor o brinner ju mycket längre!

Igår hade vi en skön hemmadag, vi fick fikabesök av Rs syster o det är alltid trevligt!
R va i skogen o sågade ner några träd till vedhögen, snart klara med den!
Eller klara, den ska ju sågas i bitar, klyvas o staplas oxå.....!!


Ha en bra dag!


Kram Liza

11 kommentarer:

♥ Villa Tretton ♥ sa...

såå fina saker du köpt, servetterna va ju heelt ljuvlig, dom vill jag också ha!!!

Ha en fin måndag
Kraam Susanne

Villa Hvit sa...

Jättefina skålar!! Visst är det lustigt hur man släpar hem ljus från detta stora möbelvaruhus...;)

Låter som du haft en härlig helg!

Ha det gott!
Kramar Anetthe

Unknown sa...

Såå fina skålar, kommer bli bra till mycket i sommar.
Ska nog faktiskt investera i likadana ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Therese sa...

Vilken härlig sommrig shopping du gjorde på IKEA! Och du vet ju att vede ska värma flera ggr, både då den huggs, klyvs, bärs in och sedan eldas ;-D KRAM <3

åsa sa...

Det är konstigt det där, att man inte kan gå in på ikea utan att handla... alltid upptäcker man något nytt :)
Skålarna var supersöta! Är det serien arv? När jag var i jönköping sist verkade det som att arv i beige skulle utgå (!) och någonstans läste jag att den istället ska komma i rosa. Och rosa har jag fastnat för nu, så det kanske det får bli här hemma då :) Ha det gott! kram åsa

Maria sa...

Klart du hade kassa med hem...det har man nästan alltid.
Må väl kram från Maria ♥

Enelid vitt och lantligt! sa...

Söta skålar dom måste jag kolla på nästa gång det blir en sväng till Ikea.
Kram Carita

Anna sa...

Hej vännen !!!

haha, dom skålarna och servetterna köpte jag oxå och tänkte oxå paj till sommarn... =)
IKEA tröttnar jag aldrig på iaf :)

Kramar

Gabriella sa...

Så härlig färg på de fina skålarna o så söta servetter.
Blir riktigt sugen på de där skålarna nu=)

Annaochlivet sa...

Hihi härmade dig idag.. Köpte skålarna på Ikea OCH fina servetter:) Se det som positivt..hihi för jag blev så inspirerad av dig! Supersöta skålar! Tack för tipset;) Kram på dig

Unknown sa...

Tack för tipset om dom söta skålarna :) Får nog bli en sväng till Ikea å köpa både dom å tallrikarna :) Fiddeli