fredag 10 februari 2012

Pärlisar & Frestelse!





Äntligen hittade jag mina efterlängtade pärlhyacinter, men det fick duga med blå denna gång!
Dom fick pryda silverbrickan på matsalsbordet!

Begravningen idag gick bra, det är ju aldrig kul att gå på begravning men nu är det gjort...
Fick massa kakor med mig hem igen, hmm jag som inga kakor ska äta....





Bjuder på en liten frestelse! =)
Gjorde 4 morotskakor o fick med en hel hem igen!
Måste nog bjuda någon på fika imån!


Ikväll blir det en lugn o skön hemmakväll med mitt ♥!
Ha en fin fredagkväll!


Kram Liza

14 kommentarer:

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Livets svåra stunder kunde man gärna vara utan... men de lär oss att uppskatta de fina!
En stor kram Mimmi♥

HOUSE of MANDY sa...

Mysigt med pärlisar :) Å frestelsen ser riktigt mumsig ut på bilden.

Ha en fin helg.
Kram Amanda

Rosor och ruiner sa...

Ja, begravningar är inte upplyftande att behöva gå på...
Kakan ser i alla fall smarrig ut!

Jodå, mina katter går bra tillsammans, båda killarna som är 12 o 13 år tog emot lillskruttan jättebra, inte ett fräs! Dom tvättar varandra och busar då och då. Däremot min gamla bondkatt som blev 19 år och som fick sluta sina dar i våras, hon gillade inte nykomlingar, så jag fick vänta tills hon hade slutat sina dar, innan jag skaffade den här nya, hon hade inte gillat henne...
Trevlig helg!

Therese sa...

Så skönt att begravningen är avklarad, hoppas det blev ett ljust och fint farväl <3 Och farligt, farligt med alla kakorna som kom med hem, hade jag bott närmre hade jag kommit på studs ;-)
Urnan/krukan du har pärlisarna är sååå fin! Ha nu en mysig kväll, det ska vi ha! KRAM

Sofi sa...

Så fint med pärlhyacinter! Och den där morotskakan skulle du lätt få bjuda mig på, fast jag ska ju inte heller äta sånt... Synd;)
Ha en mysig fredagskväll!
(skönt och höra att begravningen gick "bra" också)
Kram Sofi

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Så ledsamt med begravning, tänker på dig vännen.

kram kram

Unknown sa...

Skönt att det gick bra på begravningen.
Morotskaka är farligt gott och jag har svårt att inte äta flera bitar tyvärr.
Blå pärlor är fina dom oxå och med den fina urnan blir de helt rätt.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Mamma till 4 sa...

Va skönt att det gick bra idag.
Tur att inte jag bor nära för den där hade jag kunnat smaska upp hihi
Kram och ha en mysig kväll vännen ♥

Lantligt i smultronbacken sa...

Inte roligt med begravning men ett fint avslut på livet på jorden. Jag har lärt mig att se annorlunda och ljusare på kyrkan och begravning, men det är svårt. Jag tror de lever bra i himlen sen.

Jag ska försöka köpa några lökar imorgon jag med.

Kram Teres

Mycket annat & lite betong sa...

Blå pärlhyacinter duger absolut! Så fint du har gjort på brickan.
Jag som inte heller ska äta kakor har just ätit en semla. Att det ska vara så svårt!

Trevlig helg!
Agneta

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej igen vännen!
Du har en utmaning hos mig! Antar du den??? =)

Kram kram

Ekenäsliv sa...

Skönt när det är över...
Men liten bit kaka kan du väl unna dig? ;-)
Hoppas ni hade en riktig myskväll igår, nu är den sköna lördagen här och jag skall pyssla! spännande saker är på G!!
Ha det superfint i helgen!
Kramelikram Anna

Sommaren65 sa...

Ja du inget vidare att gå på begravning. Hoppas att det blev ett fint avsked men otroligt sorgset förstås. Du har det så otroligt fint hemma hos dej. Härliga bilder som du delger oss andra ute i cyberrymden. Smaskig kaka har du recept på den att ge ut? El. är det en helt vanlig morotskaka som du har haft kokos på? Ha det så gott. Kram Magdalena =)

Liza sa...

Hej Magda!

Tack för din fina kommentar, blir jätteglad när du tar dig tid att skriva!!
Kakan är vanlig morotskaka som jag dekorerat med kokos!

Ha det bra!

Kram Liza