lördag 23 februari 2013

Besök på lilla zoo!



Idag har jag haft besök här hemma på vårt egna lilla zoo! =)
En familj som har sommarhus här i byn kom o tittade på alla djuren!

För mig är det ju vardag med djuren men det är det ju inte för alla!
Vi har många gånger skojat om att sätta upp en skylt o ta en peng i inträde! ;)

Getflickorna har hunnit fylla 1 år o följer gärna med mig in i lagårn till korna!
Väl inne springs o skuttas det massor, bra motion nu på vintern!

Ha det fint!


Kram Liza




9 kommentarer:

Huset på berget sa...

Nu ställer jag en riktigt korkad fråga, men undrar man så gör man.... Går de med dig lösa... Ute?
Alltså de är bara så söta get flickorna!
Kram

Bellas Lantliv sa...

Åh vad dom är söta!

Winter to be... sa...

Så underbart söta de är dina småtjejer! Kul att ankorna börjat lägga ägg också. Hoppas du får små dunisar fram mot sommaren...
Ha en bra kväll!
//Hanna

Unknown sa...

Såna där söta getter skulle jag med vilja ha.....

Sallys hus sa...

Hej hej!
Men åå så fina de är!
Va snälla ni är som ställer upp med guidade visningar sådär..;)
Å ni har det så mysigt inne hos er..o va gulligt med ank-bäbisar..;)
kram Katarina

Therese sa...

Mysigt, men som du säger itne naturligt för alla, själv är jag rätt allergisk så vi har svårt att besöka djur inomhus, men gärna på våren då de går ute, för jag vill gärna att barnen ska få se djur. Hoppas ni njuter av en mysig söndagskväll <3 KRAM

Ekenäsliv sa...

Hi, hi, men ni kunde ju bli ett nytt Agebo. De har ju lagt ner nu så då finns det ju en marknad;-)
Söta som socker är de små getflickorna iaf!
Kram Anna

Unknown sa...

Åhh de är ju bara såå söta! Hihi..skulle inte kunna hålla mig borta från ladugården med alla djur..mysigt :)
Ha en fin start på veckan!
Kram

Sara sa...

Åh vilka gulliga getter. Hade sådana själv när jag var mindre ;) Saknar lite...