fredag 28 oktober 2011

Hyllor, kök & katter!







Man skulle kunna tro att jag gått o blivit hyll-tokig o det har jag nog oxå hihi....
Men min handdukshylla är inte ny, den köpte jag när jag flyttade hemifrån/flyttade ihop med min R!
Den har sedan legat i gömmorna men letades fram nu när vi fick större kök..
Då var den träfärgad men fick såklart lite färg innan den hängdes upp här!



Kanna o sockerskål från Gabriel keramik!





Mitt vitrinskåp som står i köket o sväljer massor med glas o porslin är egentligen en Billy-bokhylla med glasdörrar!

På diskbänken står mitt fina vita diskställ o kattens vattenskål!
(Helst dricker han dock direkt ur kranen....! )
Och jaa pojkar kan oxå ha rosa!!! =)

Visste ni förresten att katter gärna har sin vattenskål på ett annat ställe än maten...?
Det sitter nog kvar från det vilda, är ju inte ofta mat o vatten serveras på samma ställe i naturen!



Ha en fin fredag!!



Kram Liza

14 kommentarer:

Therese sa...

Du har så fint kök, gillar också hyllor, det blri så ombonat då + att det är lätt att variera :-D Här har jag grundmålat ett skåp och hunnit med en loppisrunda på lunchen, å nu är det heeel - så skönt! KRAM KRAM

Det Vita Drömhuset sa...

Klart killar kan ha rosa! :)))

Fint det blev med hyllan där. Jag gillar oxå hyllor men har dåligt med plats tyvärr..... Fast en del hyllor har jag ju allt... :)

Grattis förresten till 1 år med bloggen!

Kram Åse

Sofi sa...

Jätte fint Liza!

Har funderat på ett billy vitrinskåp till mitt pysselrum, nu fick jag ju se hur fint det var:)

Trevlig helg!

Kram Sofi

Mia sa...

Ja det är ju så skönt att dimpa ner i soffan på fredagskvällen och ha allt undanstökat =0)

Åhhh vilka fina foton, du har det såå fint.
Hyll-tokig ja, har nåt sånt i mig jag med... just nu har jag 3 ståendes och funderar mest hela tiden vart dom ska vara haha. Men man kan ju göra så mycket fint med små söta hyllor också =0)

Trevlig kväll till dig med!
Kram Mia

Rosor och ruiner sa...

Hyllor kan man inte få för många av =) Och bra när man kan återanvända ngt man redan har.
Mina katter föredrar också vattenkranen, men jag visst faktiskt inte det där om platsen för vattnet. Men det stämmer bra in på mina katter, tycker dom alltid dricker på andra ställen; vid kökskranen, badrumskranen, duschen, o min förra katt hon plockade ur blommor ur vaserna och drack...Kanske dags att ha en skål någonannanstans än vid matskålen!

Huset på berget sa...

Ditt hus ser så mysigt ut! Det blev ju jätte fint med din hylla. Vilka fina hönor du har.. Har du bara Orpington? Jag har vanliga värphöns,dvärgsilkeshönor, dvärg kochiner och vithättor. Vithättorna fick jag hem bara för någon dag sedan.. Till våren kommer det några Brahma höns också.. de är värkligen helt olika personligheter...
Kram kram

Huset på berget sa...

Hej igen!
Mina hönor traskar också fritt ute på gräsmattan och detta ger upphov till många skratt vill jag lova. Ett och annat besök i hallen har det också blivit när ytterdörren är öppen! Jag bor en liten bit utanför Taberg (Jönköping)
Trevlig fredags kväll till dig!

Familjen R sa...

Jättefin hylla och superfint diskställ. Vart har du köpt det?
De katter jag har haft har druckit ur mitt vattenglas...vid sängen, så det stämmer nog det du säger ;)
Trevlig helg!

Vikeskärs hem och vardag sa...

Man kan göra mycket fint med billy, det har du lyckats med :)
Kram

Vita huset 28 sa...

Såå fint i ditt kök!!! Gillar också hyllor o den där vart ju hur bra som helst där. Din tapet är ju såå fin, vill också ha en randig i köket.

Klart en "han" kan ha rosa, ler...

Ha en skön helg
Kram Camilla

Anonym sa...

Här hittar jag ännu en mysig blogg. Fina bilder och trevlig läsning. Ja du, katter är litet speciella och har konstiga vanor. Vi har en kattpojke på 16 år, och han styr oss med järntass, när det gäller vatten och mat ( även annat också ). Du vet väl att hunden betraktar sin husse och matte som ägare. I kattens ögon är vi betjänter. Hälsningar från Eva L. i Blekinge.

Therese sa...

God morgon vännen! Ja i går var det en underbar loppisrunda, sprang i genom som hastigast på 5 röda å hittade allt detta, lämnade dessutom några godbitar så till veckan kanske jag måste tillbaka... Är liksom upplivande attfynda så där. Önskar dig en fin helg <3

HOUSE of MANDY sa...

Mysigt med lite hyllor! :) Ditt kök ser så ombonat ut!

Ha en fin helg!
Kram Amanda

Mia sa...

Jamen titta, de har du ju =)
Åhh den stora i samma serie va ju jättefin!!!

Ja, jag trodde aldrig de skulle gå så bra med vita soffor, men ibland har man tur =)

Trevlig lördagskväll!
Kram Mia