torsdag 18 november 2010

Gammal Jul!

Har ju glömt bort att visa vad jag hittade när jag rotade runt bland julsakerna på vinden!

Hittade en låda med gamla julsaker jag sparat efter min mormor o morfar!
Dom hade affär på 50-talet o sålde allt från syattiraljer, porslin o prydnadssaker till inlagd fisk, korv o kokostoppar!!
Har massa saker kvar från denna tid, inklusive kassapparat, köpmansdisk o frysbox!!










Underbar pop-up-julkrubba!




Julbonad...




Dekorationer att hänga i tex fönstret..





Samt en hel påse full med julgransljus-hållare!!

Detta var en liten del av det jag hittade.. Nu på senare tid har jag verkligen satt värde på alla dessa saker som finns sparade, mycket har fått komma in o börjat användas!
Tänk er min lycka när jag hittade en låda full med spetsband o 5 nysilverbrickor i olika storlekar!!


Kram Liza

Inga kommentarer: