lördag 15 mars 2014

Grönt inne!





Igår va vi först till affären för att handla bl.a. blöjor o kaffe, två livsnödvändiga ting! ;)
Sedan åkte vi förbi växthuset för att shoppa lite nytt till våra krukor inne!
Har fått slänga flera fula gamla växter så behövdes verkligen uppdateras...

Och OJ så mycket det gör med grönt här o där!!
Provade en för mig ny växt denna gång!
Den omtalade Corokian/Sicksackbusken!
Är lite kär i den nu.. Hoppas bara jag fixar att hålla den vid liv! 

Sen blev det plättar-i-luften, murgröna, våreld, tulpaner, saint Paulia o en liten suckulent! 
Tjoho va jag trivs just nu!

Fast idag har vi storm så vädret är lite sämre...
Ha det fint!

Kram Liza 



3 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

Fräscht å hemtrevligt ! Kram Jeanette

Unknown sa...

Visst är det härligt att få in lite gröna växter! Här hemma dör det på löpande band tyvärr. Men nu börjar det ju bli lite ljusare så då kanske kan överleva. Tycker sicksack busken är gör fin men tyvärr stod den sig inte så länge..här hos oss iaf :P
Ha en fin lördag i blåsten!
Kram

Gabriella sa...

Så fint det ser ut! Jag och min mamma pratade senast ikväll om vad lite grönt och blommor gör mycket för rummet. Jag skulle inte klara mig om jag inte fick ha alla mina härliga blomster:)