fredag 21 december 2012

Jul i hallen!


 
 

En gran med virkade snöflingor o en ängel som hälsar välkommen är mitt julpynt i hallen!
Ängeln är ett loppis-fynd!
I år kör jag ganska sparsamt med julpyntet, men vissa saker måste jag ha framme!
Och såklart flera granar, stora o små, hyacinter o mossa!

Idag ska mamma o jag åka till stan o handla julmat m.m....
Kanske blir det några klappar oxå, jag har inte handlat en enda...!
Eller jo en, som jag skickat till min lilla brorsdotter S i Dalarna som inte kommer ner till oss i år...


Ha en fin fredag!


Kram Liza

7 kommentarer:

Huset på berget sa...

Det kallar jag loppisfynd!! Precis sådant man vill hitta.
Här handlas mat idag också men klapparna är klara och skönt är det.
Hoppas du får en mysig dag.
Kram

sussi sa...

Så fint du har det. jag gillar också granar och hyacinter men kan inte ta in det eftersom gubben får andnöd. Kram och god jul Kram Sussi.

Vit dröm sa...

Så julfint i er hall! Hoppas ni hittar både mat och klappar :)
Ha en mysig fredag!
Kram Anna

Therese sa...

Gillar din välkomnande hall <3 Här blir det ingen speciell storhandling bara föratt det är jul ,butikerna är ju tomöppna på själva jul så man svälter nog inte ihjäl ;-P Huvudsaken är att vi har lite godsaker å att barnen får sina klappar. Vi ska fira jul 2ggr före julafton med farmor/farfar och så julafton först med gammelmormor och sedan hos mormor och morfar. På det sättet får barnen extra lååååång jul och fler tillfällen att öppna klappar *ler* KRAM

Unknown sa...

Hejsan!
Så kul att du lyckats få dit ditt lilla hjärta.
Vad fint det blev med fönstren i rummet och välkomnande i hallen.
Önskar dig en fin sista adventshelg och god jul om vi inte höres innan dess.
Kramar Ing-Britt

Sofi sa...

Hej Liza!

Så humla fint i din hall! Det behöver inte vara mer pynt, är vackert som det är:)

Här har handlats den sista julklappen idag:)

Ha en mysig kväll!

Kram Sofi

Frederica sa...

Mysig hall :)
Dom virkade snöflingorna skulle gärna få sitta i min gran också ;) Har du gjort dom själv?

Hoppas du och din mamma hade en fin dag!

JULKRAMAR!