lördag 6 oktober 2012

Höst-städning i trädgården!






Idag har jag varit ute mest hela dagen!
Det har varit en riktigt fin höst-dag här i Småland!

På förmiddagen flyttade pappa o jag korna till nytt bete!
Efter en kaffe-paus inne gick jag ut igen o började städa trädgården inför hösten/vintern...
Slängde gamla vissna blommor, bar in möbler, dynor, krukor, grill o lyktor, klippte ner några buskar o började räfsa ihop löv..
Skönt att ha fått så mycket gjort!

Efter middagen promenerade lilla E o jag upp till mina föräldrar på fika, nu är vi hemma igen o eldar i pannan!


Ha en fin kväll!


Kram Liza



11 kommentarer:

Frederica sa...

Här har det hänt samma sak idag ;)
Visst är det skönt att få det gjort! Och sen att göra det i det här härliga vädret vi haft idag har ju bara varit ett STORT plus :)

Ha en fin kväll!
Kram

Gabriella sa...

Låter som en härlig dag! Fint med gula lövhögar här och var. Imorgon blir det nog en tur till Blomsterlandet för att köpa lite fint att piffa till entrén med=)

Anita sa...

Hösten är rätt mysig bara vi släpper "den-sommaren-som-inte-riktigt-blev-som-man-hoppats-tankar".
Härlig luft, prassel under fötterna, vackra färger och ljusmys inne ruggiga dagar är inte att förakta

sussi sa...

Så fint du har gjort det. Ja det är så fint ute nu. När solen lyser vill man vara ute hela tiden. Set att du bor i Småland och jag bor uppe i Dalarna . Så hösten får vi tidigare en hos er. Burar kanske snön närmar sig också. Nej inte riktigt ännu. Ha en bra söndag kram Sussi

Sofi sa...

Så härligt det låter med höststädning i trädgården!
Det behöver vi också göra, som tur är så har vi inte så stor trädgård:)

Ha en fin dag!

Kram Sofi

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hej vännen!
Låter som att ni har haft en underbar höstdag. När solen skiner så kan hösten verkligen vara härlig, annars är jag inget stort fan av vare sig kyla och mörker. =)
Önskar dig en fin söndag!

kram kram ♥

Vikeskärs hem och ting sa...

Nej inte jag heller, tror Gekås gjorde en miss igår med detta.
Fina höstbilder :)

Unknown sa...

Skönt när sådant är gjort och efter en aktiv dag känner man sig stolt över sig själv och kan unna sig lite kvälsmys med något gott.
Ha de gott, kram Ing-Britt

20-talshuset sa...

Låter härligt! Skulle också behövt höststäda och ta in utemöbler mm. Men vi får hoppas att nästa helg blir lika fin! Ha det gott och njut nu av allt du fått gjort. Kram Anna

lotta sa...

Jag har också gjort höst i trädgården. Trotsade regnet och satte även lite tulpanlökar! Det är så härligt när våren kommer! Kram Lotta

FruNeroLindström sa...

Ja, småland visade sig verkligen från en underbar höstig sida igår.
Här spenderades också mycket av dagen ute.
Hoppas du får en härlig start på veckan och att vi får behålla det underbara vädret några dagar.
Kram Malin