söndag 1 juli 2012

Plättar...







Plättar-i-luften eller Muehlenbeckia är absolut en favoritväxt här hemma!
Alla mina verkar ha hamnat i finrummet liksom alla krukor o pynt i betong...
Tycker det bryter av fint mot allt det vita/skira härinne!

Satte ju 2 små plantor i min stora urna på fot från Miljögården som nu har blivit så stora att dom tog över matsalsbordet!
Urnan fick flytta upp på linneskåpet istället!

Har mycket på G just nu!
Slåtter här hemma i veckan o födelsedagskalas-planering inför helgen då jag fyller jämt!
Vi har även haft gäster i stugan torsdag-söndag!
Så ja det är lite att styra med om ni undrar vad jag håller hus!


Hoppas allt är bra med er!


Kram Liza




9 kommentarer:

♥Annica-Hilmas hus♥ sa...

Oj, det låter som du har fullt upp, fast på ett härligt vis!

Kul att ni fått gäster i er stuga!

Hoppas förberedelserna inför helgen går bra!

Kram Annica

Sofi sa...

Hej vännen!

Plättar är så fint! Här är huset fullt av pelargoner istället:)

Så du fyller jämt:) Så kul med stort kalas då! Vet att det är en del att stå i:)

Ha det gott!

Kram på dig

Vita huset 28 sa...

Hej ja plättar är en av favoriterna här också. Har också planterat 2 som väller ur krukan nu o står på mitt stora skåp i rummet.

Hmm ja jämnt ja... de fyller visst jag också iår... fast 3 dagar före julafton så de finns tid kvar o planera på. Tror inte de blir nå storslaget, de hade jag sist jag fyllde jämnt :)
Ha nu kul också o far inte omkring utan njut av att fylla år. De är mitt råd.

Kram Camilla

Ljuvligtvitt sa...

Åh plättar är så fina!
Håller med om att de passar till allt det vita.. :)

Åh fyller du jämnt? Va skoj :D
Förstår att det är mycket planering i huvudet då, men det är ju rolig planering!
Hoppas det blir som du tänkt dej och ännu bättre ;)

KRAMAR!!

Therese sa...

Vilka underbara plättar du har, de verkar trivas hos dig lika bra som mina hjärtan på tråd trivs här, dock lyckas jag inte med plättarna :-/ Å skoj att du snart fyller år, det gör jag med, dock inte jämt ;-P KRAM

Ekenäsliv sa...

go kväll!!
gilar plättar jag med, blandar dem gärna med mina pelargoner:)
Aha, hon fyller jämt. Ja, då slutar det på en 0 antar jag;) hi hi, va kul! Ska du ha stort kalas då?
Jag fyller snart jag med, så då är vi väl kräftor båda två då? Fast jag fyller inte jämt jag, inte i år iaf;)
Ha de fint!
Kram Anna

Vackra Vita Ting sa...

Ja det där med kalas planering är alltid kul men lite jobbigt tycker jag. Hoppas allt går fint och vädret blir toppen!!
Plättar är en av de få växter jag inte vågat mig på. Det sägs att de absolut inte får torka ut och det är skrämmande hihi. Är de så för dina?

Kram
Paula

Unknown sa...

Hejsan vännen!
Vad fina plättar du har och dina krukor ar bara såå snygga. Hos mig dör dessa blommor på en gång, trivs inte alls.
Kul att du fyller jämt, hoppas du får en fin dag så ni kan vara ute i din fina trädgård och fira.
Ha de bäst kram Ing-Britt

KNORKAN sa...

Plättar i luften är en favorit i mitt vita hem också :-) Kram