onsdag 22 oktober 2014

Höst på allvar...





Jaa nu är hösten här på allvar!
I helgen städade vi in alla utemöbler o krukor, rensade ur mina odlingslådor o bar in växter som jag tänkt övervintra...
Skönt att ha det gjort! 

Jag skördade även mina ekologiska örter!
Blev en hel kärve med rosmarin som nu hänger i köket på tork!

Igår va vi på Ikea!
Shoppade både födelsedagspresenter o julklappar, fyllde på ljusförrådet o så hittade jag en så söt liten gran som fick följa med hem!
Undra om den överlever till jul..? ;)

Idag är det riktigt ruggigt väder så jag tror vi stannar inne o pysslar...
Det vankas ju 1-årskalas så kanske hinner slå in lite paket...!

Ha det fint!

Kram Liza







4 kommentarer:

Ekenäsliv sa...

Ja hu, nu är det verkligen riktigt höstväder. Blåst, regn och kallt!
Nu vill man liksom bara att det ska bli advent så det känns så där mysigt och härlig inne.
Fyller er lilla sessa snart 1år?? Galet vad tiden går!!
Ha en fin em och kväll!
Kram Anna

Villa Carl Larsson sa...

Oj snart redan 1 år? Vart tar tiden vägen. Så spännande. Kram Josefin

Therese sa...

Åhhh blir allt lite avis på granen!!! Köpte en för 2-3 år sedan på just ikea och den höll sig fin långt in på våren, sköt skott och allt men kastades när påsken nalkades ;-P Ha en fin fredag och skön helg! KRAM

Anonym sa...

Ser så mysigt ut! Jag är nu i södra Spanien på jobb. Här är det fortfarande högsommar.