måndag 17 juni 2013

Tuppen!



Min alldeles egna "Handyman" målar, fixar o grejar här hemma o det blir så fint!
När han bytte vindskivorna på hönshuset i veckan kom jag på att nåt saknades......

Jag letade upp den gamla vindflöjeln som suttit här så länge jag kan minnas, men som trillat ner eftersom dom gamla brädorna ruttnat!
Med lite ny färg o ett nytt fäste som min R svetsade ihop kom han så upp igen den stilige tuppen!
Såna små detaljer gör så mycket för charmen tycker jag!

Igår fick vi äntligen kalv nummer fyra!
En hel månad sen sist det damp ner någon, nu hoppas vi dom två sista dyker upp snart oxå!

Trevlig kväll!

Kram Liza

3 kommentarer:

Huset på berget sa...

Det är fint med vindflöjel, har letat efter en att sätta på stallet men kan inte bestämma mig för vilken;).
Härligt med ny kalv.
Kram

Ekenäsliv sa...

Verkligen som pricken över i:et där!!
Tog inte heller reda på könet, visst det är säkert praktiskt, men tycker ändå det är en del av väntandet..
Må så gott!
Kram Anna

Therese sa...

Åhhh så fint det blev med tuppen där! PAssar ju hur bra som hellst, sådana detaljer ger sån charm! Är sugen på nått liknande nere vid vår bod/hundhus fast då givetvis i form av en jämthund :-D Önskar dig en fin dag <3 KRAM!