tisdag 10 juli 2012

Nyinflyttade!!






Nu har gården utökats med ännu en djursort!
Här ser ni Herbert & Hildur, 2 Mignonankor som jag fick i födelsedagspresent!

Mignon betyder söt eller näpen o det stämmer verkligen på dessa dvärgankor som kommer väga runt kilot som vuxna, mina är 8 veckor!

Herbert är aprikosfärgad o Hildur (den ljusa) är silver/viltfärgad!
Just nu är dom i en egen liten hage i hönshuset men tanken är att dom ska få gå ut med hönsen!
Måste leta fram en stor balja att ha ute för dom ÄLSKAR att bada!
Imorse när jag kom ut i hönshuset låg Herbert o guppade i vattenskålen!! ;)
Vi hade myskankor när jag var yngre o det va så kul att se dom bada, plaska o skvätta!

Jaa nu kan vi snart ta inträde vid grinden för här börjar likna ett zoo.....!! ;)



Ha det bra!


Kram Liza

5 kommentarer:

Sofie sa...

Vad kul! Jag är också lite sugen på ankor (och kan också snart ta inträde ;-) De verkar så fina! Vilken kul födelsedagspresent!

Unknown sa...

Såå himla söta små ankor. Ja nog tror jag det skulle kunna löna sig med inträde för er. Ni skulle anmäla er till nån sajt med annonser om att bo på en lantgård, ni har ju stugan och allt :). Vi var faktiskt på en sån gård ett par nätter när Evelin var liten, väldigt mysigt.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Ekenäsliv sa...

Men så söta!!! Ja, visa vägen bara så kommer vi och betalar en slant för att se alla dina djur;)
Kram Anna

Vackra Vita Ting sa...

Såå söta!!
Grattis i efterskott fina du! Och grattis till din nyfunna vän systemkameran:) Den kan man inte vara utan när man träffat den hihi

Kram
Paula

Therese sa...

Åhhh så härlig födelsedag du verkar ha haft!!! Så många fina presenter!!! Du är dock så VÄRDA dem alla, då du verkar vara en så rar person <3 Både jag å barnen tycker det är skoj att se bilder på ankorna och hönsen, däremot var de inte lika impade av ungsformarna, lyktan och muggarna, men jag GILLAR det skarpt ;-D Härligt att ha så många fina inlägg att njuta av då jag nu äntligen fått lite tid att lsäa bloggar. Sommarkramar!!!